Őrjöngenek a közösségi oldalakon, miután Kamala Harris alelnökjelöltje melegnek titulálta Elon Muskot
Áll a bál Amerikában: Tim Walztól nem idegenek a hasonló kijelentések, korábban Orbán Viktort is „diktátornak” titulálta.
A nagyvárosi autós közlekedés napjainkban egyre körülményesebb, gyorsan alakulnak ki a közlekedési dugók, rettentő nehéz parkolóhelyet találni, és amennyire kényelmes lehetne az autózás, annyira időigényes is ezen tényezők miatt.
Ezt a problémát Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója is észrevette és előrukkolt egy innovatív ötlettel. A koncepció szerint Las Vegas városa alatt kiépítenek egy alagútjáratot, amiben forgalom nélkül közlekedhetnek az autók, így pillanatok alatt el lehet érni a város egyik végéből a másikba.
Azonban a történetben az a csavar, hogy a szolgáltatás úgy működik, mint egy taxi, vagy Uber, ugyanis csak Tesla autók közlekedhetnek az alagutakban, és az adott kocsit meg kell rendelni, hogy elvigyen minket a kívánt desztinációhoz. Az autókat egyelőre még sofőrök vezetik, azonban a jövőben teljesen át szeretnének állni önvezető autókra, illetve folyamatosan bővíteni szeretnék a kijáratok számát, hogy minél több részét lefedhessék a városnak.
A föld alatti autópálya ötlete nem rossz, azonban Elon Musk úgy csinál, mintha ő találta volna ki ezt a koncepciót. Ennek hangot is adott Aaron Gordon, a Vice online magazin újságírója, ugyanis szerinte egy vicc, hogy mindenki körberajongta az ötletet, és még a CNBC tévécsatorna hírműsorában is úgy beszéltek róla, mintha valami csodát talált volna ki a Tesla vezérigazgatója.
Elon Musk ezenkívül azt is hangoztatta, hogy a jelenlegi 2 mérföldes alagút megépítése csupán 50 millió dollárba került, mely olcsónak tűnik, de ha jobban megvizsgáljuk, akkor észrevehetjük, hogy ez nem is annyira lenyűgöző szám, mint amilyennek be akarják állítani.
Ugyanis a projekt mellőzte a föld alatti tömegközlekedés összes olyan részletét, mely valóban összetett és drága. Az állomások tulajdonképpen egylégterű terek sík parkolóval a föld alatt, nincsenek gyalogos bejárataik, sétányaik, peronjaik, illetve az alagutak is nagyon keskenyek.
Néhányan biztos egyetértenek a Vice újságírójával, azonban Elon Musk személyi kultusza olyan erős a mai világban, hogy a legtöbben valószínűleg éltetni és dicsérni fogják ezt a projektet a jövőben is.
A cikk szerzője Blősz Dalma.