Magyarország a kormány tervei szerint Közép-Európa teherszállítási, logisztikai és elosztó központjává válhat.
A keleti nyitás politikájával összhangban ezért tovább dolgoznak azon, hogy korszerű és biztonságos logisztikai megoldásokkal kapcsoljanak össze kontinenseket, régiókat. Folyamatosan keresik a kínai partnerekkel fenntartott együttműködések elmélyítésének, bővítésének új lehetőségeit is. Megépülhet a projekt keretében egy új, dedikált logisztikai bázis a repülőtéren, a tervek szerint két-három éven belül – közölte.
Tájékoztatott arról, hogy a projekt megvalósításához magyar oldalról fontos támogatást nyújtott az ITM mellett a Külgazdasági és Külügyminisztérium, a Nemzeti Adó-és Vámhivatal központi és repülőtéri igazgatósága, a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA), a Magyar Posta Zrt. és a Ghibli Kft. is.
Chris Dinsdale, a Budapest Airport vezérigazgatója biztosnak nevezte, hogy a BUD Cargo City tökéletes állomása lesz a 21. századi légi Selyemútnak, és köszönetet mondott a projekt támogatásában résztvevő üzleti, hatósági és politikai partnereknek. Közölte: a tavaly átadott BUD Cargo City – évi akár 180 ezer tonna árukezelő kapacitásával – kiváló infrastrukturális környezetet biztosít a projekt indulásához. Kitért arra, hogy a jelentősen emelkedő árumennyiség miatt a felek jelenleg is tárgyalnak egy, a budapesti repülőtéren épülő, több tízezer négyzetméteres kínai logisztikai gyűjtő-elosztó központ kialakításáról, ami évente több százezer tonna árukezelési kapacitást tenne lehetővé. A megállapodás másik kiemelkedő eredményének nevezte, hogy az Alibaba logisztikai vállalata, a Cainiao Kelet-Közép-Európa légiáru elosztóközpontjaként jelölte meg a Budapest Airportot. Áprilisban meg is indultak az első szállítások, indulásként napi több tíz tonnás árumennyiség, több tízezer küldemény kezelése jelent meg a budapesti repülőtéren.
Kang Sengcsen, a Henan Airport csoport elnöke