Adina Valean, az európai közlekedésért felelős biztos elmondta, hogy a tömegközlekedés digitalizálása és” zölddé” válása mellett, úgynevezett „szemetelő fizet” elv megvalósítását is szeretnék végrehajtani.
A bizottság céljai között találjuk a multimodalitás növelését és olyan új, digitális megoldások alkalmazását, mint a Mobility as a Service (MaaS) kezdeményezést. A MaaS fő koncepciója, hogy ne az emberek feladata legyen az alkalmazkodás a közlekedési szolgáltatók kínálatához, hanem azok alkalmazkodjanak az utasok igényeihez.
A főbiztos végül hozzátette, hogy a bizottság figyelembe veszi a különböző közlekedési eszközök biztonságos használatára vonatkozó előírásokat, valamint azt, hogy szükséges-e egyenlő versenyfeltételt biztosító intézkedések végrehajtása a helyi közlekedés és ride-hailing platformok (pl. Uber) számára.
Valean észrevételei – melyek az Európai Szabályozási Központ (CERRE) által megrendezett eseményen egy előre rögzített interjúban hangzottak el –, akkor kerülnek megvitatásra, ha a 2021 harmadik negyedévében tervezett városi mobilitási csomag felülvizsgálata megtörténik.
A jelentésben továbbá javasolják az egyéni autózást preferáló városi és elővárosi területek multimodális fejlesztésének szabályozását.
A cikket fordította Pál Fanni.