4. Az autógyártók kiélhetik kreativitásukat
A "kormánykerék" helyett a szabályokban most a "kormányvezérlés" fog szerepelni. Az eddigi műszaki előírásokban sem definiálták tökéletes körnek, a gyártók kísérletezhetnek a formákkal, amennyiben azok megfelelnek a jelenlegi előírásoknak. Az autókba bármilyen kormánykereket és pedálvezérlőket megtervezhetnek, amennyiben két üzemi állapotban működnek: tároláskor nem használhatók; üzembe helyezéskor pedig biztosítják a teljes hozzáférést és a járművezető általi irányítást.
5. Az ülések terén nagyobb a szabadság
A szabályok értelmében a fedélzeti ülésekhez tartozik bármely, az ajtótól nagyjából 30 centiméternél nagyobb távolságban kialakított ülés. Abban az esetben, ha egy sorban két fedélzeti ülés van, csak az egyiknek kell rendelkeznie intelligens légzsákkal és hárompontos biztonsági övvel. A másikat a gyártó választása szerint nem kell légzsákkal takarni, és csak egy öv szükséges hozzá. Ezek a szabályok csak az előre néző ülésekre vonatkoznak, és továbbra sem engedélyezett oldalsó, nyitott elrendezésű, vagy "tábortűz" elrendezésű ülések kialakítása. Felmerült továbbá az igény a gyártók részéről, hogy olyan vezetőülést fejlesszenek ki, amely ,,elrakható”, ha a jármű önállóan közlekedik, azaz önvezető üzemmódban van. Bár a NHTSA úgy véli, egy ilyen fejlesztés szükségtelen, ugyanakkor nem tiltják.
Bár jelenleg még nincsenek olyan autók, amelyek valódi 3. szintű rendszerekkel rendelkeznének – olyanok, amelyek teljesen önállóan közlekednek, miközben a vezető csupán készenléti állapotban van vészhelyzet esetére –, de számos autógyártó teszteli már modelljeit. A forgalomba helyezés előtt azonban még igazolniuk kell, hogy autóik a szokásos szabályok mellett megfelelnek a fenti autonóm szabályoknak is.