Meghallgatták Rogánt a parlamentben: komoly sikerekről számolt be a miniszter
Ezen a hétvégén átlépte a másfélmilliót azoknak a száma, akik letöltötték a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást.
Az Európai Bizottság célja az oktatás és a képzés korszerűsítése a kutatás és az innováció támogatásával, valamint a tanuláshoz szükséges digitális technológiák népszerűsítésével. Az iskolák kényszerű bezárása még sürgetőbbé tette a korábban kitűzött digitalizációs célokat az oktatás területén.
A digitális tanulás cselekvési terve
Az Európai Bizottság 2018-ban fogadta el a digitális oktatási cselekvési tervet. 2020-ban aztán a világjárvány hatására, és a lezárásokra reagálva, kiadták az Oktatás és Képzés Digitalizálása című kiadványt is.
Célkitűzések:
Kutatás és innováció finanszírozása
Az Európai Unió számos programot finanszíroz a kutatás és innováció terén a digitális oktatás témájában. Többek között a Horizont 2020, a hetedik Keretprogram (FP7) és a Versenyképességi és Innovációs Keretprogram (CIP) által.
A Horizont 2020 program a következő területekre terjed ki:
A Horizont 2020 programban 2018-2020 között a Bizottság az intelligensebb, nyitottabb, megbízhatóbb és személyre szabott oktatási megoldásokkal kapcsolatos intézkedések támogatására összpontosított. Ezek segítettek a digitális oktatás optimalizálásában, és lehetővé tették a tanulók számára, hogy kapcsolódjanak a társaikkal és befolyásolják a tartalmakat.
Az Európai Bizottság finanszírozza az egész Európára kiterjedő oktatási és értékelési technológiai rendszer fejlesztését. Illetve támogat néhány projektet, melyek olyan európai polgárok át- és továbbképzését könnyíti meg, akik eddig kiszorultak a digitális térből és oktatásból. A Bizottság elindított egy kísérleti programot is, amely segíti a figyelemhiányos hiperaktivitással, illetve koncentrációs nehézségekkel küzdő tanulók szüleit és pedagógusait.
Az iskolák digitalizálása
Az Európai Bizottság 2019-ben felmérte az iskolák fejlődését az infokommunikáció terén, és meghatározott egy modellt, egy digitálisan jól felszerelt tanteremhez. Ezt a felmérést 31 országban végezték el, a 27 tagállamon kívül Izlandon, Törökországban, Norvégiában és az Egyesült Királyságban. A felmérésnek köszönhetően átfogó képet kaptak az európai oktatás digitális állapotáról, az ahhoz szükséges infrastruktúra helyzetéről, használatáról és az elfogadottságáról.
Hazánkban a napokban várható, hogy átadják az első digitális tantermeket a High-Tech-Suli program keretében. A szakmai zsűri által kiválasztott öt iskolában a korlátozások feloldása utána a gyerekeket nem csak megújult, digitalizált tantermek várják vissza, hanem azokat korszerűen használni képes, megfelelően képzett pedagógusok is.
A cikket fordította: Papp Helga