Milyen repülő- és védelmi cégek fektetnek be vállalkozásuk digitalizálásába?
A Boston Consulting Group (BCG) új tanulmánya szerint a válasz mindenkire vonatkozik. De pusztán a digitális képességekre fordított pénz senkit nem tesz vezetővé, ebben a gyorsan változó ágazatban.
Greg Mallory, a jelentés társszerzője szerint az, hogy egy adott vállalat mennyi pénzt fektet a digitális fejlődésbe nem befolyásolja, hogy digitális éllovas vagy inkább digitális követővé válik. Azok a repülő-és védelmi vállalatok válnak élenjárókká, akik a teljes cég átfogó digitális jövőképét meghatározzák a befektetési döntéseik irányításához. Megalapozzák a megfelelő támogató struktúrákat, szerepeket és kultúrát a digitális váltáshoz.
A kutatás repülési és védelmi vállalatok 110 vezetőjét és tisztségviselőjét vizsgálta. A válaszadók közel 100 százaléka arról számolt be, hogy digitális befektetéseik pozitív eredményeket hoztak. Úgy tűnik ezek a vezetők az ilyen típusú befektetéseket alacsony kockázatú lépésnek tekintik, mivel közel a fele (45 százalék) hajlandó volt befektetni rövid távú üzleti esetek nélkül.
A válaszadókat két csoportban határozták meg élenjárók vagy követők. A digitális technológiába való befektetéseket pedig három kategóriában sorolták: a működés javítása, a bevételek növelése és az innováció ösztönzése érdekében. Az összes válaszadó közül 81 százalék a digitális működésbe fektetett a javítása érdekében, míg 49 százalék a bevétel növelése érdekében, 52 százalék pedig az innováció érdekében. A mindhárom kategóriába befektető vállalatok 58 százalékát tekintik az élmezőnynek.