A Daimler szerkezeti átalakításával az a cél, hogy teljes mértékben kiaknázzák a jövőbeni üzleti lehetőségeket, amelyeket a zéró emisszió, azaz az autók zéró károsanyag-kibocsátása és az önvezető technológiák piacának fejlődése határoz meg.
Már decemberben felröppentek azok a hírek, miszerint a Daimler a haszongépjármű-gyártó érdekeltség leválasztásáról gondolkodik, miután a koronavírus-válság erősen megterhelte a teherautó- és autóbuszgyártást. A tavalyi első kilenc hónapban mind a darabszám szerinti értékesítés, mind a bevétel erősen visszaesett, az üzemi eredmény az előző évi egy százalékára, 32 millió euróra zuhant.
A napokban közölt előzetes adatok szerint a Daimler csoport kamatok és adózás előtti eredménye (EBIT) 6,6 milliárd euró volt, ami kedvezőbb az elemzők által várt 5,24 milliárdnál. A Mercedes-Benz személyautók és minibuszok 5,17 milliárd euró, a teherautó- és az autóbuszgyártó üzletág viszont csak 525 millió euró kamatok és adózás előtti eredményt tudott felmutatni. A részletes negyedik negyedéves és éves adatokat február 18-án teszi közzé a vállalat.