Az oroszok szerint átverés, amit Magyarországgal tett az Európai Unió
Az EU stabilitását veszélyezteti a legmagasabb rangú tisztviselők döntése.
Az MKB Bank az utóbbi időben tapasztalt új csalási módszerre hívja fel ügyfelei figyelmét, mellyel a csalók több pénzügyi intézmény ügyfeleitől próbáltak már személyes és banki termékekhez köthető adatokat telefonon megszerezni.
Az MKB Bank szerdai, MTI-nek küldött közleménye kiemeli:
Telefonon arra hivatkoznak, hogy a hívott személy bankkártyás költéseit elutasították, és ennek okán bankszámla adatokat, internetbanki belépési kódokat kérnek el, valamint esetenként valamilyen hivatalos banki programnak látszó, de valójában kémprogramot tartalmazó alkalmazás letöltését ajánlják fel megoldásként.
Mint írták, az eddig azonosított telefonhívások alkalmával két hazai pénzintézet nevével, illetve ügyfélszolgálati hívószámaival visszaélve kíséreltek meg a csalók adatokat szerezni, de várhatóan további pénzintézetek nevében is kezdeményezhetnek ilyen hívásokat.
Az MKB Bank felhívta a figyelmet arra, hogy
Aki hasonló hívást tapasztalt, vagy a hívás során kiadta volna adatait, haladéktalanul jelezze az esetet az MKB Bank ügyfélszolgálati munkatársainak, hogy a szükséges intézkedéseket meg tudják tenni. A lakossági ügyfélszolgálat telefonszámán 06 (80) 333-660, a vállalati ügyfélszolgálat telefonszámán 06 (80) 333-770 vagy a külföldről hívható ügyfélszolgálati telefonszámon 36-1-373-3333 – közölte az MKB.
(MTI, címlap: Unsplash/Julian Hochgesang)