Oroszország nélkül nincs kínai Selyemút, ami jelentős kitettség az ellenkező irányban
Sokan és sokat beszélnek Oroszország kitettségéről Kínával szemben.
Kínában jelentősen megugrott januárban az autóeladások száma, amely tízedik hónapja emelkedik, párhuzamosan az ország a koronavírus-járvány utáni, gazdasági helyreállásával.
A Kínai Járműgyártók Szövetségének weboldalán kedden közzétett adatok szerint az eladott autók száma éves összevetésben 29,5 százalékkal, több mint 2,5 millió darabra nőtt az év első hónapjában. A januárban eladott járművek zömét a személyautók tették ki, melyekből több mint 2 millió cserélt gazdát.
Szembetűnő növekedést figyeltek meg az új energiával működő járművek eladásában: januárban 179 ezer elektromos- és hibrid járművet értékesítettek, ez több mint háromszorosa az egy évvel korábbinak. Az új energiával működő járművek eladása a hetedik hónapja bővül.
A szövetség az adatokhoz mellékelt közleményben rámutat: a nagy ütemű növekedési adatok hátterében részben az áll, hogy 2020-ban januárra esett a kínai holdújév miatti munkaszünet, így a tavalyi alapadat viszonylag alacsony volt, ám a növekedés ezzel együtt is stabilnak számít.
Bár Kína gazdasági fejlődése kedvező irányba halad, de a szövetség az első negyedéves előrejelzésében arra figyelmeztetett: a járvány, illetve a külső környezet bizonytalanságai a kínai autóipar működésére is hatással lehetnek. A szövetség a bizonytalanságok forrásai között említette a mikrochipek ellátásában a múlt év vége óta fellépett akadályokat.
Peking célja, hogy 2025-re az új energiájú járművek eladása tegye ki az összes autóértékesítés 20 százalékát, szemben a jelenlegi, jellemzően 5 százalék körüli aránnyal. Az autógyártók egymással versenyezve igyekeznek újabb, egyre nagyobb hatótávolságú modellekkel előállni. Tavaly szeptemberben a pekingi autókiállításon bemutatott 785 új modell közül például 160 elektromos autó volt.
(MTI)