Új szabály az Angliába utazóknak – ezt minden magyarnak tudnia kell!
Az európaiak 2025. március 5-től kezdhetik kiváltani a brit beutazási engedélyt.
A légi járatok számának csökkenésével szinte megegyezően mérséklődött az európai légtérben a légi járatok szén-dioxid-kibocsátása 2020-ban, de az egyes országokban nagyok a különbségek – hozta nyilvánosságra az európai légiforgalmi szolgálat, az Eurocontrol.
Közölték:
a 2019-es szinthez képest, a járatok száma pedig 54,5 százalékkal mérséklődött.
A szervezet ugyanakkor megjegyzi, hogy jelentős eltérések voltak az országonkénti kibocsátás-csökkenésben, úgy, hogy a repülés összes szén-dioxid-kibocsátását az indulási országhoz számítják.
A legtöbb ország az 50-70 százalékos kibocsátás-csökkenési tartományba esett, az eltéréseket a flotta felépítésével, a repülőgépek korával, a repülési távolsággal, illetve a koronavírus-járvány általi járatcsökkenéssel magyarázza az Eurocontrol.
Az egyes országokat tekintve az áruszállítás erősödése miatt a legalacsonyabb mértékben, 13 százalékkal Luxemburgban csökkent a kibocsátás, ezt követte Belgium, mintegy 30 százalékkal, miután a Belgiumból induló teherjáratok aránya 11 százalékról 25 százalékra nőtt.
A legnagyobb – 70 százalékos vagy annál nagyobb – szén-dioxid-kibocsátási csökkenés Horvátországban, Csehországban, Izlandon, Montenegróban, Szlovákiában és Szlovéniában volt; Magyarországon 62 százalékot ért el.
A pandémiát megelőzően, 2019-ben az Eurocontrol által követett járatok mintegy 85 százaléka kereskedelmi utasszállító volt, a maradékot az áruszállítás, az üzleti repülés és a menetrend nélküli járatok tették ki.
A szervezet szén-dioxid-kibocsátási adatai nem terjednek ki Ukrajnára, Oroszországra és Fehéroroszországra, utóbbi kettő nem tagja az Eurocontrolnak.
(MTI)