A rendszer átláthatóbbá teszi az alkalmazottak költekezéseit, a kiszállítások ellenőrzését és a kiadások valós idejű megjelölését is. A világjárvány idején, egyes pénzügyi szolgáltató szervezetek jelentős összegeket fektettek a mesterséges intelligencia fejlesztésébe, hogy még inkább korszerűsítsék az üzleti tevékenységüket. Az ügyfelek kérdéseit és kéréseit értelmező Chat robot segíthet a vállalatok pénzügyi szakembereinek munkájában azáltal, hogy automatizálja azokat a feladatokat, amelyek a számlafizetéssel és a költségfeldolgozással kapcsolatos, alapvető kérdések megválaszolásával járnak.
A szervezetek csalás miatt, évente a bevételeik 5 százalékát veszítik el – derül ki az ACFE felméréséből. Egy tipikus csalási ügy havi 8.300 dolláros veszteséget okoz és felderítése, akár 14 hónapig is eltarthat. Az összes csalási eset, közel egyharmada a belső ellenőrzések hiányából adódott. Sajnos a recesszió és a gazdasági instabilitás idején, a csalások szaporodnak, a járvány pedig a „csalások tökéletes vihara” – mondja Bruce Dorris, az ACFE elnöke és vezérigazgatója.
Itt jön képbe a Fintech, aminek szoftvereibe mesterséges intelligencia és gépi tanulási algoritmusok vannak programozva. Ezeket úgy terveztek, hogy megértsék a vállalat pénzügyeinek szokásait, és az idő múlásával minden új vagy szokatlan dolgot megjelölhessenek felülvizsgálatra. Míg a hagyományos, szabályokon alapuló rendszer, csupán néhány csalást tud kiszűrni, addig a Fintech, olyan kifinomultságot kínál, mellyel az adatokat összehasonlítva könnyen megtalálja a rendellenességeket.
A Fintech innovációk integrálása az üzleti technológiai infrastruktúrába, olyan kihívásokkal járhat, mint például az adatátviteli kérdések, vagy a munkafolyamatok megváltoztatásához szükséges képzések elvégzése. De mindezek ellenére is a Fintech bevezetése sokkal kevesebb időt vesz igénybe, mint a nagyvállalati erőforrások több éven át tartó tervezése.
A Fintech bevezetése egy új szemléletet követel meg mely, kissé elvontabb kihívással állítja szembe a felhasználókat– például nem hagyományos módon dolgozza fel a kifizetéseket, valamint másképp határozza meg a pénzügyi politikát. Ezen kívül új, különböző digitális rendszerre való átállást igényel.