Az újratervezés önmagában nem volt elegendő, a bankok nem tapasztalták a megfelelő elfogadást és elégedettséget az ügyfelek részéről. Egy fajta tehetetlenség volt megfigyelhető mind a digitális vezetők, mind pedig az ügyfelek részéről. Ennek oka pedig, hogy az e-kereskedelem résztvevői évek óta az árképzést, a készpénzvisszafizetést és a kedvezményeket támogatják.
A kezdeti tehetetlenség megtörésének egyetlen módja a váltás érdekében, hogy elsöprő értéket teremtsen a fogyasztók számára. Ezek nem feltétlenül pénzügyi ösztönzéseket jelentenek: változást hozhatnak a kínálatban, az ajánlatok összevonásában vagy a dolgok súrlódásmentessé tételében.
A szervezeteknek bármennyire is a digitális natív értékajánlat és az üzleti modellek helyes megalkotására kell összpontosítaniuk, a cél egy súrlódásmentes működési modell kidolgozása. A járvány következtében szükségessé vált az érintésmentes műveletek felé való elmozdulás, mely kényszer szülte, de jó irány a változás felé. Ennek ügyes használata, akár radikális költségmegtakarítást és kiváló ügyfél- és alkalmazotti tapasztalatokat biztosíthat.
A szervezeteknek szem előtt kell tartaniuk, hogy egy új szemlélet bevezetése ritkán arat, elsőre elsöprő sikereket, ezért a monolitikus, több éves átalakítással járó programokat kerülniük szükséges a hatékonyság érdekében.