Ennek már a fele sem tréfa: Oroszország a győzelem küszöbén van a világhírű amerikai szakértő szerint (VIDEÓ)

John Mearsheimer ugyanakkor nem hiszi, hogy Putyin meg akarná, vagy meg tudná hódítani Ukrajna egészét.

Több mint 116 milliárd dollárnyi forgalmat ért el Kína két legnagyobb e-kereskedelmi platformja a szinglik, azaz az egyedülállók napja alkalmából immár tizenkettedszerre tartott kiárusításon – derül ki a CGTN kínai nemzetközi hírcsatorna csütörtöki beszámolójából.
A jelentős leárazásokkal járó kereskedelmi akció során az Alibaba kínai internetes kiskereskedelmi portál teljes forgalma 498,2 millárd jüant (74,1 milliárd dollár) ért el, míg az ország második legnagyobb e-kereskedelmi portáljának számító JD.com 271,5 milliárd jüan (41 milliárd dollár) forgalmat generált.
Az Alibaba ezzel csaknem megduplázta a forgalmát a tavalyi év azonos napjához képest, amikor 268,4 milliárd jüan értékben cseréltek gazdát áruk a cég különböző felületein.
A South China Morning Post című hongkongi lap a Csao Kuót, a JD.com marketing igazgatóját idézve rámutatott: a vásárlók idén jelentős érdeklődést mutattak az ötödik generációs (5G) telekommunikációs hálózatokhoz kapcsolódó technológiák iránt. A JD.com felületén az 5G-kompatibilis mobiltelefonok forgalma tizenegyszeresre nőtt a november 1-11-ig tartó kampány alatt 2019 azonos időszakához képest.
A kiugróan jó eredményhez két fő tényező járult hozzá: az akció egyrészt minden eddiginél korábban, már november 1-jén kezdetét vette, másrészt a koronavírus-járvány hatására a kínai fogyasztók körében jelentősen nőtt az internetes vásárlás népszerűsége. A kínai kereskedelmi minisztérium adatai alapján az év első három negyedévében Kína e-kereskedelmi forgalma meghaladta a 8 ezer milliárd jüant, ami 9,7 százalékos emelkedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest.
Kínában a kilencvenes évek eleje óta minden november 11-én megünneplik a szinglik napját, a dupla 11-esként is emlegetett naphoz időzített első nagy vevőcsalogató akcióját 2009-ben tartotta az Alibaba. A vásár azóta a világ legnagyobb internetes kereskedelmi kiárusításává nőtte ki magát, a tavalyi forgalom több mint két és félszerese volt az Egyesült Államokban karácsony előtt megrendezett „fekete péntek” és az azt követő „kiber hétfő” bevásárló napjain 2019-ben elért együttes árbevételnek.
(MTI)