A hazai gyakorlat is azt mutatja, hogy nem csupán beszélni kell a környezetvédelemről, hanem tenni kell érte, ezért is lehet az, hogy Magyarország „klímabajnok”.
A hazai vállalati életben azt tapasztaljuk, hogy egyre hangsúlyosabban van jelen a jó gazda szemlélet, amikor nem válik külön a tulajdonosi érdek az emberi és a természeti erőforrások hatékony és méltányos felhasználásától. Ez persze nem azt jelenti, hogy ne lehetne és ne kellene tovább erősíteni a belső hatékonyságot folyamatos innovációval. Amikor elhangzik egy munkahelyen az a mondat, hogy „azért nem változtatunk mert már 5 éve így csináljuk”, szinte száz százalék, hogy változtatni kell.
Biztos még ezután is lesznek olyanok, akik felteszik a kérdést, hogy miért kell egyáltalán a zöld témával foglalkozni, ők ezt nem tartják valódi problémának. Nekik mit üzen?
Azt, hogy most tiszta lappal indulhatunk neki egy kínálkozó lehetőségnek, ez egy vissza nem térő alkalom. A Nueco természetesen nemcsak azoknak üzen, akik fogékonyak a környezeti értékek védelmére, hanem azoknak is, akik hiteles válaszokat szeretnének kapni. Azt kell bemutatni a döntéshozónak, hogy a jelenlegihez képest mennyivel hatékonyabb lehetne a szervezete, ha a tanácsainkat megfogadná. A modell működik, ahogy mondani szoktuk, „a többi már történelem”.
Milyen konkrét programjaik vannak?