Ítéletet mondtak a németek: az EU elrontotta az egészet úgy, ahogy van, de Magyarország nagy nyertes lesz
A németek a szakértő szerint az arroganciájuk miatt buktak el.
A sanghaji elektronikus tőzsdére készül a Geely kínai autógyártó, ahol csaknem 3 milliárd dollárt kíván begyűjteni, hogy új járműmodellek és technológiák fejlesztésébe fektethessen.
A hangcsoui székhelyű autógyártó azzal igyekszik erősíteni nemzetközi megítélését, hogy a svéd Volvo Car Corp. autógyárral közösen fejlesztett gyártósorokkal alakítja át a Kínában és külföldön működő gyárait. A vállalat az idén megkezdi a Lynk & Co nevű prémiummárkája alá tartozó terepjárók európai értékesítését.
A Geely az év első felében 2,3 milliárd jüan (337 millió dollár) nettó nyereséget könyvelt el, ami 43 százalékos visszaesés az elmúlt év azonos időszakához képest. Az autóeladásai 19 százalékkal estek vissza a koronavírus-járvány következtében. A vállalat az év egészére azt a célt tűzte ki, hogy az eladások visszaesése a tavalyi évhez képest csupán 3 százalékos legyen.
Az autógyártó anyacége, a Zhejiang Geely Holding Group eredetileg azt tervezte, hogy a tíz legnagyobb kínai autógyártó egyikének számító Geely-t összeolvasztja a szintén a tulajdonában álló Volvo Car Corp.-pal, és az egyesített vállalatot jegyezteti a hongkongi és a stockholmi tőzsdén. Az összeolvasztásról szóló tárgyalásokat azonban júliusban felfüggesztették.
A Geely részvényeit a hongkongi értéktőzsdén jegyezték eddig. A New York-i Nasdaq mintájára tavaly létrehozott sanghaji tőzsdei platformon, a STAR Marketen való megjelenés a reményeik szerint a hongkongi árfolyamaikat is javítja majd. A Geely az első autógyártó lenne a technológiai vállalatoknak és startupoknak szánt sanghaji elektronikus tőzsdén.
(MTI, fotó: MTI/EPA/Ho Hvi Jung))