A legnagyobb piaci részesedéssel, 26,1 százalékkal a Volkswagen csoport márkái rendelkeztek a január-augusztusi forgalomba helyezésekben az Európai Unióban. A csoport márkáiból 29,8 százalékkal kevesebbet, 1,599 milliót helyeztek forgalomba az idei első nyolc hónapban az egy évvel korábbi 2,278 millió után, a piaci részesedés azonban ezzel együtt is emelkedett a 2019-es 25,3 százalékhoz képest.
Augusztusban csak a BMW és a Hyundai csoport növelte eladásait az Európai Unióban, az év első nyolc hónapjában azonban minden autógyár kevesebb autót adott el.
A Hyundai csoporton belül a Hyundai márka 10,1 százalékkal kevesebb, a Kia márka 18,9 százalékkal több autóját helyezték forgalomba augusztusban. Hyundai márkából 33,2 ezret, Kia márkából 31,0 ezret.
Augusztusban a BMW márkáiból 6,8 százalékkal több, 52,9 ezer autót helyeztek forgalomba az előző augusztusi 49,6 után. Csak a BMW márkából 8,6 százalékkal 43,2 ezerre nőtt a forgalomba helyezett autók száma 39,7 ezerről.
A prémiumkategóriában a BMW versenytársaiból kevesebb autót helyeztek forgalomba az idén augusztusban mint egy évvel korábban. Mercedes-Benz márkából számban többet ugyan, mint BMW-ből, 50,1 ezret, ami azonban 5,9 százalékos csökkenés az egy évvel korábbihoz képest. A Volkswagen konszernhez tartozó Audi márkából 28,6 százalékkal kevesebbet, 35,1 ezret.