Az év elején még mintegy 20 ezer autó eladásában bízott a cég Magyarországon az idei évre. A korábban nyilvánosságra hozott adatok szerint tavaly 25 766 új Suzukit helyeztek forgalomba az országban a belföldi márkakereskedések.
A kereskedelmi igazgató kedden Budapesten újságíróknak elmondta: a pandémia a Suzuki ellátási láncát azonnal érintette, hiszen a magyarországi gyártás miatt a rendelések átfutása igen rövid, akár mindössze két hét. Elmondása szerint
a gazdasági helyzet miatti aggodalom következtében eltűntek a vevők a szalonokból.
Az esztergomi gyárban a tavasszal a termelést is le kellett állítani – emlékeztetett.
A márkakereskedések értékesítése az előző évi töredékére esett vissza a tavaszi hónapokban, júniustól azonban az eladások fokozatosan helyreálltak – tájékoztatott Tóth Péter. Az első nyolc hónapban 7631 darab Suzukit helyeztek forgalomba Magyarországon, ez 62 százalékkal marad el a tavalyi hasonló időszak adatától. A márka piaci részesedése jelenleg 9,7 százalék. A magyarországi autópiac ugyanakkor mára az előző évi háromnegyedére zsugorodott.