Vizsgálat indult a Porsche ellen Németországban benzinmotorok manipulációjának gyanúja miatt

2020. augusztus 25. 15:10

Vizsgálatot indított a német szövetségi közúti közlekedési hatóság (KBA) a Porsche autógyártó társaság ellen benzinüzemű motorok manipulációjának gyanúja miatt, írták kedden német lapok.

2020. augusztus 25. 15:10
null

A vizsgálatot benzinmotorokkal összefüggő lehetséges szabálytalanságok miatt folytatják. Az érintett gyártmányokat 2017 előtt fejlesztették, az európai piacon értékesítették, az aktuális kínálatban nem szerepelnek. A szabálytalanságok gyanúját a gyártó jelentette a KBA-nál és az amerikai hatóságoknál. A belső vizsgálatokat még 2016-ban kezdték, az anyavállalat Volkswagen csoport (VW) névadó márkájánál kirobbant dízelbotrány nyomán.

 A gyanú szerint előfordulhat, hogy

szabálytalanul, a gyártási engedélyben rögzített jellemzőktől eltérően működnek bizonyos Porsche-modellekben motorok,

motorvezérlő szoftverek, illetve a kipufogógázt elvezető és tisztító berendezések.

A sportkocsikat és luxus városi terepjárókat gyártó Porsche közölte, hogy mindenben együttműködik a hatóságokkal, célja a tények teljes körű feltárása.

A VW dízelbotrányával kapcsolatban egyszer már elmarasztalták a Porschét. A károsanyag-kibocsátási előírásoknak nem megfelelő gyártmányok forgalmazása miatt 535 millió euró (174 milliárd forint) bírság megfizetésére kötelezték 2019-ben. Az érintett gyártmányokat az ugyancsak a VW-hez tartozó Audi által fejlesztett V6, illetve V8 típusú dízelmotorral szerelték. Benzinüzemű motorokkal összefüggésben eddig nem tártak fel szabálytalanságot a Porschénél vagy a VW-csoport más tagjainál.

A VW botránya 2015 szeptemberében kezdődött, amikor az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) megvádolta a csoportot, hogy olyan szoftvert telepített több százezer dízelüzemű járműbe, amely érzékeli a mérés körülményeit. Az autó így a teszteken a valóságos nitrogén-oxid-kibocsátás töredékét produkálja, vagyis csal a vizsgán. A VW elismerte a csalást. Az ügy világszerte a VW mintegy 11 millió gépjárművét érinti, ezek közül 8,5 milliót az EU-ban adtak el.

A VW a legnagyobb európai gépjárműgyártó társaság. A névadó Volkswagen, a Porsche és az Audi mellett a csoporthoz tartozik a Bentley, a Bugatti, a Ducati, a Lamborghini, a Man, a Scania, a Seat, a Skoda és a Volkswagen haszonjárművek márka.

(MTI)

Összesen 25 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
lynx
2020. augusztus 25. 23:37
A generátorokban, turbinákban is van veszteség, az akkuk töltésekor is van veszteség, a áram szállításakor is van veszteség, a transzformátorokban is van veszteség. A villanymotor jobb hatásfokú, csak míg előállítják delejt és az akkuhoz viszik, addig is vannak veszteségek.
3M..
2020. augusztus 25. 22:30
Meg vannak áldva ezekkel a "tisztító berendezésekkel", miközben sorra kapnak léket a tartályhajók és világszerte tombolnak az erdőtüzek. A totálisan instabil és megbízhatatlan adblue rendszerekkel, teljesen tönkretették az autókat és magát az autózást is. Szebb Jövőt!
Newman
2020. augusztus 25. 22:12
Úgy látszik, a Német gépjármű gyártást, valakik arra kényszerítik, hogy elhagyja az anyaországot! :))
antares007
2020. augusztus 25. 20:18
Megy a nagy hülyítés az elektromos autókkal ,a németeknél emiatt,mert más energia nincs, még min.40 évig üzemeltetni kell a szénerőműveket,nem lesz megoldva a gyors feltöltés, sokkal nagyobb lesz a háttér káros emisszió,mer ugyi a konektorba vhonnan gyünni kell az áramnak,azt meg vhogy elő kell teremteni,az egész egy nagy politikai átverés,ha akarták volna már rég nulla emisszióval menne kis átalakítással a dízel csak ez már nem trend és a hülye aljas politika mindig a trend után fut.(ld.kovid őrület,nem kell ám mindent bevenni,amit mondanak)
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!