Európai vs. kínai autógyártók: Teljes leválás vagy még szorosabb összefonódás?
Kína azonban olyat tett, amit minden értelemben el kell ismerni.
Elemzők által várt minimális nyereség helyett jelentős veszteségről jelentett a Harley-Davidson motorkerékpár-gyártó vállalat a második negyedévről részben a koronavírus miatt visszaeső kereslet hatására.
A Harley-Davidson (HD) a június végével záródott három hónapról 60 cent részvényarányos veszteséget jelentett az egy évvel korábbi 1,23 dollár nyereséggel szemben, ami 149 százalékos romlásnak felel meg.
Az elemzők várakozásának az átlagába 4 cent részvényarányos nyereség szerepelt a negyedévről.
A cég honlapján szereplő adatok szerint a bevétel 47 százalékkal, 865 millió dollárra zuhant, amiben szerepet játszott az is, hogy a koronavírus-járvány miatt egy időre fel kellett függeszteni a termelést.
A Harley-Davidson motorkerékpár-értékesítése az Egyesült Államokban, ami a legnagyobb piaca, 27 százalékkal, 31 ezer 300-ra csökkent éves összevetésben a június végével záródott három hónapban és 22 százalékkal 55 ezerre esett az idei első hat hónapban.
A cég világszerte 52 ezer 700 motorkerékpárt adott el a második negyedévben, 27 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál.
A 117 éves múltra visszatekintő vállalat fél éves bevétele 28 százalékkal, 2,163 milliárd dollárra zsugorodott, részvényarányos nyeresége 107 százalékkal, 2,03 dollárról 15 centre zuhant.
(MTI)