A hazai termelői piac digitalizálása, kiépítése az online térben is a rövid ellátási lánc biztosításával garantálhatja a jövőben minden magyar ember számára az ellenőrzött, magas minőségű hazai élelmiszerekhez való biztonságos hozzáférést. A vészhelyzet is felhívta a figyelmet arra, hogy a lakosság egészségi állapotának, ellenálló képességének megőrzéséhez az egészséges táplálkozás közvetlenül járul hozzá. Az ellenőrzött, magas minőségű hazai élelmiszerek hatékonyan segítik a lakosság ellenálló képességének, immunrendszerének erősítését. A logisztikával és minőségbiztosítással megerősített rövid ellátási láncokon keresztül történő értékesítés a legjobb módja annak, hogy a fogyasztók biztonságos, minőségi, ismert eredetű, jól ellenőrizhető és ellenőrzött termékhez jusson, hiszen
hazánk élelmiszerbiztonsági mutatói Európában is kiemelkedőek.
Mindezeken felül pedig garantálja, hogy a kisebb termelők is biztos piacra tehessenek szert.
Az Európai Bizottság Közös Agrárpolitikája (KAP) definiálja, hogy az együttműködés, a helyi gazdasági fejlesztés, valamint a termelők és a fogyasztók közötti szoros földrajzi és társadalmi kapcsolatok iránt elkötelezett, korlátozott számú gazdasági szereplő által alkotott ellátási lánc a rövid ellátási lánc (REL). A REL-ben a mezőgazdasági termelők sokféle módon értékesíthetik a termékeiket a fogyasztók számára: mezőgazdasági üzemen kívül, szomszédos fogyasztási helyeken, mezőgazdasági termelői piacokon, gazdálkodók tulajdonában lévő üzletekben, élelmiszer-fesztiválokon és vásárokon, farm alapú szállítási programokon keresztül vagy egyetlen kereskedelmi közvetítőn keresztül (szövetkezeti üzletek, szaküzletek, szupermarketek stb.).
A termelő és a fogyasztó közötti rövid távolság értelmezhető a földrajzi távolság oldaláról, a társadalmi közelség oldaláról, amit a „face-to-face” kommunikáció jellemez, ami a bizalmi szint növekedését is eredményezi mind a két fél oldaláról.