A vártnál kétszer nagyobb bevételkiesés lesz a légiközlekedésben

2020. március 25. 09:16

A korábban vártnál több mint kétszer nagyobb, 250 milliárd dolláros bevételkieséssel kell számolnia a légiközlekedési iparágnak a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) elemzése szerint.

2020. március 25. 09:16
null

Brian Pierce, a háromszáz légitársaságot tömörítő kereskedelmi szervezet vezető közgazdásza újságíróknak tartott szerdai videókonferencián azt mondta, korábban 113 milliárd dollár körüli kieső jövedelemmel számoltak, de ezt a szintet mostanra elérték. A legújabb modellek azt mutatják, hogy 250 milliárd dollár bevételtől eshetnek el a cégek, ez

38 százalékos visszaesés az előző évihez képest.

Elhúzódó fellendülés

Az IATA szerint a 2019-es szinthez képest mintegy 40 százalékkal csökken a felkínált kapacitás, a járvány után pedig elhúzódik majd az iparág fellendülése.

Ezt azzal indokolta, hogy a világ különböző részein eltérő időpontokban jelent meg a koronavírus, így a visszarendeződés a korábbi járványoknál tapasztalt 3-4 hónapnál tovább fog tartani. Emellett a recesszióba forduló globális gazdaság is késleltetni fogja a fellendülést – magyarázta Brian Pierce.

Európában az IATA 46 százalékos visszaesésre számít a felkínált kapacitásban,

a légitársaságok bevétele pedig 76 milliárd dollárral lehet kevesebb, mint egy évvel korábban.

Alexandre de Juniac, az IATA elnök-vezérigazgatója kedvezően fogadta, hogy több állam is, köztük az Egyesült Államok, Kína, Új-Zéland, Ausztrália és az unió több tagállama is mentőcsomagot dolgozott ki a légitársaságoknak. Hangsúlyozta, hogy a légiközlekedés 62 millió munkahelyet támogat globálisan, 1 dollár légitársasági árbevétel 3,8 dollár értékű GDP-t termel, ezért a légiközlekedésnek azonnali kormányzati segítségre van pénze.

Bár a krízis tovább mélyült, az IATA szerint a korábban becsült 200 milliárd dolláros segítség továbbra is elég lehet az ágazatnak. Ezzel kapcsolatban kérdésre válaszolva Alexandre de Juniac azt mondta, készpénzre most minden légitársaságnak szüksége van, de minden áron nem lehet mindenkit megmenteni. A piaci környezet később el fogja dönteni, hogy mely légitársaságok piacképesek – tette hozzá.

(MTI)

 

***

A cikk a Pallas Athéné Domeus Educationis Alapítvány támogatásával valósult meg.

 

 

Összesen 4 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
KannibálTatárÚr
2020. március 27. 00:58
Én meg azt mondom, hogy a gazdaságo 250 milliárdos segítséget kap. Azt a 250-et, amit nem kapnak mag a repülők, be lehet fektetni.
Akitlosz
2020. március 27. 00:55
Nem baj. Pár ezer évig meg volt a nép lég közlekedés nélkül, ezután is meglesz. A hologramok, videókonferenciák utaztatása olcsóbb.
Senki Alfonz
2020. március 26. 01:10
Vajon elég lesz egy radab százas papírzsebkendő, hogy sirassam őket, vagy inkább kettőt vegyek???
Bitrex®
2020. március 25. 23:07
Hurghada helyett le lehet menni a Balcsira is. Faszomér' kell annyit röpködni? Aztán majd fél Afrika, Ázsia is nyaralni akar, meg utazgatni, hétvégére elugrani Milánóba, shoppingolni Párizsba. Grétát megüti a guta.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!