A könnyűzenei menedzsment témakörében még nem született korábban átfogó, magyar nyelvű kiadvány, a most megjelent könyv azonban abból a szempontból is rendhagyó, hogy elsősorban gyakorlati szakemberek útmutatásait tartalmazza, közölte az MTI-vel a hétfői budapesti könyvbemutatót követően a kötetet kiadó MANK Magyar Alkotóművészeti Közhasznú Nonprofit Kft.
A Fernbach Erika által szerkesztett kiadvány szerzői tizenkét olyan témát igyekeztek feldolgozni, amelyek minden induló produkció és kezdő könnyűzenei menedzser számára nélkülözhetetlenek és segítséget nyújtanak az első lépéseknél. A kötet így elsősorban azokra a gyakorlati ismeretekre fókuszál, amelyek nélkül kezdő zenekarok és menedzserek nem vagy csak nehezen tudnak eligazodni a zeneipar útvesztőiben.
A szerzők a Hangfoglaló Magyar Könnyűzenei Menedzserképzést Támogató Alprogramja keretében 2014 óta szervezett zeneipari edukációs rendezvénysorozat, a Backstage programok előadói is. Az alprogram első kötete a Backstage-ek során elhangzott előadások egy részének leírt, szerkesztett összefoglalóját közli.
„Nem osztom azokat a nézeteket, miszerint Magyarországon a könnyűzene egy olyan iparág, amelynek kizárólag piaci alapon kellene működnie, így sem az államnak, sem bármiféle állami szereplőnek nincs támogatói feladata ezen a területen. A magyar könnyűzene is egy olyan széles spektrumú művészeti ág, amelynek vannak olyan szűkebb közönségigényhez igazodó, de ettől még fontos és előremutató szegmensei, amelyek mecenatúra nélkül nem léteznének, vagy nem maradnának életben” – idézi a közlemény Bajnai Zsoltot, a MANK részeként működő Könnyűzenei Szolgáltató Iroda igazgatóját.
A magyar piac, hasonlóan a kelet-közép-európai és a posztszovjet piacokhoz, mint Szlovákia, Csehország vagy a Baltikum országai, méretéből fakadóan sem képes belső piaci tevékenységekből fenntartani az exportképes produkcióit. „Emiatt az erre vágyó formációknak már a megalakulásukkor egyszerre kell tervezniük külföldre és itthonra is, hogy az azt követő évek során beállhasson egy olyan piaci egyensúly, ahol a belső bevételeket a zenekar befektetheti a nemzetközi piacnyitásba” – írja a könyvben Bali Dávid, a HOTS (Hungarian Oncoming Tunes) stratégiai vezetője, a Hangfoglaló Program nemzetközi kapcsolatokért felelős megbízottja.