A jelentős javulás ellenére azonban a mobil szélessáv igénybevétele továbbra is a legalacsonyabb az EU-ban, 100 emberre 59 előfizetés jut, az EU egészére mért 96 előfizetéssel szemben.
Nem elég az infrastruktúra, ha nem használjuk eleget
A jelentés szerint a legnagyobb kihívást egyebek mellett továbbra is a digitális technológiák üzleti integráltsága és a digitális közszolgáltatások jelentik.
Magyarország eredménye mindkét területen elmarad az uniós átlagtól. Az e-kormányzati szolgáltatások minősége gyengébb, mint más tagállamokban, igénybevételük aránya pedig átlag alatti. A vállalkozásoknak mindössze 14 százaléka – ez az EU-ban a legalacsonyabb arány – használ vállalati erőforrás-tervezési szoftvercsomagot az információk különböző részlegek közötti megosztása érdekében, ami valószínűleg a vállalatok termelékenységében és hatékonyságában is tetten érhető.
Mint írták, az e-kereskedelem, a nagy adathalmazok és a felhőalapú szolgáltatások használata hasonló képet mutat. Az alapszintű digitális készségek szintén elmaradnak az uniós átlagtól, Magyarország a 28 tagállamból a 21. helyen áll. Az alapszintű szoftver készségek is gyengék, a 28 tagállamból a 22. Magyarország.