Nagyon magasra ne tegyük a lécet

2019. május 09. 10:10

Nagyon mély és komoly tudás kellett volna ahhoz, hogy globális márkákat tudjunk építeni. Interjú.

2019. május 09. 10:10
null
Lakatos Péter

„Sokan felkészületlenül, vagy rendkívül opportunista módon capcaráztak a 90-es években. Termelő, üzemelő cégként ezek leginkább eltűntek, jobb esetben általában ingatlanban megtestesülő családi vagyon maradt utánuk. A tehetségesek és szorgalmasak eljutottak valameddig. Ezek a ma sikeres cégek, melyek jobb esetben a nemzetközi gazdaság szövetébe betagozódva, esetleg a magyar állam csecsén nőttek nagyra. Világszinten ismert saját márkanevű termék, mint például egy magyar autó vagy hajszárító? Ez egy olyan vágyálom, amit te sokakkal, köztük talán a jelenlegi miniszterelnökkel is osztasz. Commodity termékben felejtsd el a magyar márkákat.

Ehhez az kellene, hogy magyar cégeknek legyen nemzetközi sales-hálózata, de ilyenje az olyan 50-100 éves cégeknek van, mint a Procter&Gamble vagy a Samsung. Ezek világmárkák. Ehhez még az Ikarus is kicsi lett volna, azt hiszem. Nagyon mély és komoly tudás kellett volna ahhoz, hogy globális márkákat tudjunk építeni. Az olyan csodák, mint a Julius-K9 kutyanyakörv, ami egy globális márka tud lenni, ilyenek – különösen a világháló adta lehetőségek miatt – megadatnak nekünk. Legyünk rájuk büszkék, és őket tekintsük mintának. Félre ne érts, én ezeknek iszonyatosan tudok és tudnék örülni, csak azt mondom, nagyon magasra ne tegyük a lécet.

Szarva közt a tőgyét, de amúgy megfogtad a lényegét: mi egy nagyon kemény üvegplafont látunk sok magyar (és más kelet-európai) cég felett.”

Összesen 27 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Bástyaelvtárs
2019. július 22. 17:04
egy kimaradt: 8. Dolgozz keményen 50 évig , azalatt végig légy innovatív , fejlessz és hozz okos piaci döntéseket. ugyanis e nélkül neked se piaci fölényed nem lesz, se pénzed arra , h politikusokkal parolázz.....
mustarharmas
2019. július 22. 17:04
Értem:) Persze, stratégiai partnerségre lépett, de az olasz mondja meg a 70%-ával, hogy mi van.... Jó a marketinged.....
deaksandor
2019. május 19. 02:23
Érdemes lett volna elolvasni az egész cikket, ahelyett, hogy sokan pár sor után fikáznak. Félelmetesen sok jó dolgot mondanak, érdemi problémákat feszegetnek, rengeteget lehet tanulni belőle. Remek interjú!
22-es csapdája
2019. május 16. 18:25
Mert az a vállakozó/márka külföldről is tudna Magyarországra erőforrást szivattyúzni. Pontosan úgy ahogy a globális cégek most velünk teszik.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!