Számos kutatásból halljuk, hogy az agyban kialakuló kémiai folyamatok miatt a Z generáció képernyő és közösségi média függővé vált. Egy 2017-es tanulmány szerint, amikor a Facebook vagy Instagram fotóinkat kedvelik, az olyan hatással van az agyunkra, mint a kokain: stimulálja az agyunk jutalmazásért felelős részét, ami dopamint áraszt szét a testünkben. Ez fokozottan érvényes a Z generációra, akik napi 5-10 órát töltenek a közösségi hálókon és szinte mindegyikük rendelkezik okostelefonnal. Nem hiába kapta meg ez a generáció az „always on” jelzőt, ami arra utal, hogy folyton fent tartózkodnak a közösségi oldalakon.
A digitális bennszülöttek már a legfiatalabb koruktól kezdődően együtt nőttek fel a digitális technológiákkal.
A Z generációt a szakirodalom emiatt „digitális bennszülöttként” is emlegeti, mert beleszülettek egy olyan korba, ahol az internet már elterjedt a háztartásokban, így nem is tudják, hogy milyen anélkül élni. Jellemző rájuk, hogy körbeveszik őket a digitális kor eszközei és számukra ez a természetes, így érzik jól magukat. A 21. század technológiai vívmányainak köszönhetően a nap 24 órájában jelen lehetnek az online közösségi térben és tarthatják a kapcsolatot ismerőseikkel, barátaikkal. Úgy érzik, hogy ez az „always on” állapot hozzájárul a szociális kiteljesedésükhöz, azaz ahhoz, hogy kapcsolatokat létesítsenek és ápoljanak más emberekkel.