A szénmentes gazdaság kialakításának alacsony ára

2018. május 03. 22:56

A nagy feladat most az, hogy a megújuló forrásból származó villamos energia, illetve az akkumulátorok terén elért sikereket megismételjük az ebből a szempontból nagyobb kihívást jelentő szektorokban.

2018. május 03. 22:56

„A nagy feladat most az, hogy a megújuló forrásból származó villamos energia, illetve az akkumulátorok terén elért sikereket megismételjük az ebből a szempontból nagyobb kihívást jelentő szektorokban, mint a közúti teherszállítás, a hajózás, a repülés, illetve az acél-, cement- és vegyianyag-gyártás. Ehhez a karbonárazásnak, a szabályozásoknak, valamint a kutatást, illetve a kezdeti alkalmazást szolgáló állami támogatásoknak az elegyére van szükség. Ezen intézkedések némelyike nemzetközi koordinációt igényel, de vannak olyanok is, amelyeket az egyes országok egyedül is meg tudnak tenni.

Az acélipar dekarbonizálásának erős ösztönzője lenne egy olyan szabályozás, amely azt írná elő, hogy az Európában vagy Kínában értékesített autóknak meg kell felelniük a környezetbarát acél kritériumának (ezzel a szénmentes módon előállított acél aránya fokozatosan 100 százalékra nőne a következő pár évtizedben). Ha néhány nagyobb ország meg tudna állapodni egy ilyen előírásban – vagy egy jelentős mértékű karbonár kivetésében –, akkor még gyorsabban zajlana ez a folyamat.

A nehezebben dekarbonizálható szektorok szénmentesítését szolgáló technológiák már elérhetők, és becsült költségeik sem óriásiak. Ha állami intézkedéseket vezetnek be, akkor a technológiai innováció és a tanulási görbék hatásai terén robbanásszerű fejlődés következhet be, ahogy a megújuló energiaforrásoknál a költségekre vonatkozó kezdeti számítások pesszimistának bizonyultak. Ha az emberek ma hajlandók 100 dollárral többet fizetni a környezetbarát autójukért, akkor néhány évtizeden belül a költségek feltehetően még alacsonyabb szinten lesznek – de csak akkor, ha az állami intézkedések egyértelműen elősegítik az átalakulást.”

Összesen 10 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
matykox
2018. május 24. 16:36
Az akkumulátorhoz meg tedd hozzá a vele járó (előállítástól az ártalmatlanításig) környezeti szennyezéseket is!!
matykox
2018. május 24. 16:36
Ebben az az érthetetlen, hogy miként lehet egy ekkora baromságot leírni?? Ennek a Turner palinak fingja nincs a technológiákról - ez a "karbonmentes" hülyeség valami egész elképesztő és ostoba mantra. De: A legjobb megoldással, a karbonmentes emberiséggel még nem jött elő. Úgyszintén a vízhiány csökkentésére jó lenne az emberiség víztartalmát is a felére csökkenteni. Kezdhetnék a palihoz hasonlók fejével.
Volo
2018. május 24. 16:35
A létrehozás és a folyamatos működés, nem ugyan az a kategória! Hogy megszülessen, ahhoz kell támogatás, hogy működjön, ahhoz már nem. Mi ebben az érthetetlen?
bunko_jobbos
2018. május 24. 16:35
"a megújuló forrásból származó villamos energia, illetve az akkumulátorok terén elért sikereket" Konkrétan itt mire gondol a szerző????????? Az állami támogatásból létrejövő szektorok egy szempillantásnyi idő alatt hullnak a porba a szubvenció megszűnésével. Idióták!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!