Több repülőtéren is munkába álltak már a robotok, kiterjesztett realitás segít gyorsan megtalálni a keresett kaput, közel teljesen automatizálva van a poggyászfeladás, s megtartották már az első reptéri hackathont is, ami e nagyvállalatok nyitását jelenti a startupok felé.
Mesterséges intelligenciával ellátott digitális asszisztens végezheti a bejelentkezést, kezelheti az itinerünket – törlés esetén új járatot javasol, és intézi a számlázási tennivalókat is –, vagy arcazonosítással gyorsíthatja a bejutást. Blokklánc segíthet a cargo és az ellátási lánc adminisztrációjának egyszerűsítésében. Minden esetben az adat és a sebesség a kulcs. Óriási adathalmazt kínálnak maguk az utasok is: felmérések szerint a repülővel utazók 97 százaléka hord magánál legalább egy mobileszközt, s használja is, miközben várakozik. Már működik olyan megoldás, amely a wifihasználat alapján tud releváns ajánlatokat adni az utazóközönség számára. Ne lepődjünk meg, ha számos reptéren két éven belül már ilyen helyzetfelismerő alkalmazásokkal találkozunk, amelyek »visszautasíthatatlan kereskedelmi ajánlatokat« tesznek nekünk.”