Meghallgatták Rogánt a parlamentben: komoly sikerekről számolt be a miniszter
Ezen a hétvégén átlépte a másfélmilliót azoknak a száma, akik letöltötték a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást.
Több repülőtéren is munkába álltak már a robotok.
„A légi közlekedés a világgazdaság meghatározó tényezője. Az Airports Council International adatai szerint globálisan közel 18 ezer kereskedelmi repülőtér üzemel. A repterek tavaly 4 milliárd utast szolgáltak ki, s ez a szám a becslések szerint két évtizeden belül a duplájára nőhet, azaz az üzemeltetőknek rendkívül dinamikus növekedési ütemmel kell lépést tartaniuk, ráadásul egyre magasabb elvárásoknak kell megfelelniük. Az utasok ugyanolyan »élményre« vágynak, amilyet a szolgáltató szektor megannyi szereplőjénél már megtalálnak. A repülőtér-üzemeltetők (mint gazdálkodó vállalatok) pedig hatékony működést, minél gyorsabb megtérülést, profitot várnak minden fejlesztéstől. A repterek kettős szorításban vannak tehát, amelyet a legmodernebb technológia alkalmazásával lehet feloldani. Ez is magyarázza, hogy a légikikötő-üzemeltetők csak tavaly közel 8,5 milliárd dollárt költöttek IT-fejlesztésekre.
Nézzünk néhány igazán modern példát!
Több repülőtéren is munkába álltak már a robotok, kiterjesztett realitás segít gyorsan megtalálni a keresett kaput, közel teljesen automatizálva van a poggyászfeladás, s megtartották már az első reptéri hackathont is, ami e nagyvállalatok nyitását jelenti a startupok felé.
Mesterséges intelligenciával ellátott digitális asszisztens végezheti a bejelentkezést, kezelheti az itinerünket – törlés esetén új járatot javasol, és intézi a számlázási tennivalókat is –, vagy arcazonosítással gyorsíthatja a bejutást. Blokklánc segíthet a cargo és az ellátási lánc adminisztrációjának egyszerűsítésében. Minden esetben az adat és a sebesség a kulcs. Óriási adathalmazt kínálnak maguk az utasok is: felmérések szerint a repülővel utazók 97 százaléka hord magánál legalább egy mobileszközt, s használja is, miközben várakozik. Már működik olyan megoldás, amely a wifihasználat alapján tud releváns ajánlatokat adni az utazóközönség számára. Ne lepődjünk meg, ha számos reptéren két éven belül már ilyen helyzetfelismerő alkalmazásokkal találkozunk, amelyek »visszautasíthatatlan kereskedelmi ajánlatokat« tesznek nekünk.”