Kecskés csendes ember volt. A konferenciára összeállítást készítettünk a Hittudományi Kar levéltárában fellelhető Kecskés-anyagból, amely egyébként még néhány hétig megtekinthető a Kar könyvtárában. Ebben a levéltári anyagban például versek, költemények is voltak. Tanítványai pedig, akik még hallgatták őt, arról számoltak be, hogy előadói stílusa is visszafogott volt. Csendes életet élt, mint ahogy csendesen is tanított.
Nem a karriervágy vitte előre a tudományos pályán, hanem a szívós szorgalom és a filozófia iránti kitartó érdeklődés.
A kommunizmus éveiben nyilván nem volt egyszerű alkotnia. A Tudományegyetem megszűnt, a teológiai oktatás szűk helyszínre került, és csak egy Hittudományi Akadémia formájában folytatódhatott, elszakítva az egyetemtől. Ez a drasztikus átmenet a csendes Kecskés professzor idejére esett. Ezekben az években tett közzé lelkiségi írásokat és ilyen jellegű gyűjteményeket is. Így például 1960-ban állította össze
a Szent Ágoston breviáriumot, amelyben a hippói püspök legfontosabb szemelvényeit fordította le magyarra és fűzte egy kötetbe.
Tette ezt azért, hogy az életmű a szélesebb tömegek számára is könnyebben hozzáférhető legyen. A Keresztény mesterek című könyve (1963) ugyancsak válogatás a legnagyobb lelki írók szövegeiből. Ezeket magyarra fordította és tematikusan közzétette, mely munka célja ugyancsak az volt, hogy ezekhez a szövegekhez többen és könnyebben hozzáférhessenek, ráadásul a kommunizmus nehéz évei alatt. A Lélekben és igazságban élni című lelki kalauz halálának évében jelent meg, szinte vademecumként, egy papi élettapasztalat spirituális összefoglalásaként. Kecskés Pált Nyíri Tamás váltotta a tanszéken, aki ugyancsak a Pázmáneumban tanult, német teológiai műveltségét pedig arra használta fel, hogy adaptálta a II. Vatikáni Zsinat utáni teológia egy részét magyar nyelvre. Karl Rahner, a híres jezsuita szerzetes többször is járt hazánkban Nyíri meghívására.