Vannak limitált, egyedi Birkin darabok, ezekre tényleg éveket kell várnia a vásárlónak. Például 2015-ben a The Wall Street Journal szerint egy fuksziaszínű, bordáskrokodil-bőrből készült, gyémánttal kirakott, 18 karátos fehérarany csattal díszített darabot
222 ezer dollárért adtak el egy hongkongi aukción egy telefonos licitálónak.
Számos legenda szól várólistákról és olyan vásárlókról, akik más Hermès termékeket vásárolnak abban a reményben, hogy ezáltal kapcsolatot tudnak kiépíteni egy üzletben, s így esetleg könnyebben hozzájuthatnak a vágyott darabhoz. Ezek az akciók nem mindig sülnek el jól. Tavaly két kaliforniai vásárló pert indított az Hermès ellen; egyikük több tízezer dollárt költött a márkánál, azonban amikor egy második Birkinre is le akart csapni, visszautasították, mondván, hogy a különleges táskákat a hűséges vásárlóknak tartják fenn. A másikuk pedig állítása szerint több alkalommal próbált táskához jutni, de mindig hoppon maradt, mivel az üzlet tájékoztatása szerint egyéb termékeket is meg kell vennie ahhoz, hogy igényelhessen az ikonikus darabból. Az igazsághoz hozzátartozik, néha azért előfordul, hogy valaki egyszerűen besétál egy boltba, és szerencséje van.
S hogy van-e hatása a viharos gazdasági helyzetnek a Birkin táskák iránti keresletre? A válasz röviden: nincs, sőt. 2022-ben az Hermès bevétele éves szinten 23 százalékkal 11,6 milliárd euróra, azaz rekordszintre emelkedett, idén év elején pedig a CNBC csatorna arról számolt be, hogy a viharvert luxuspiacon továbbra is erős a kereslet az Hermès legexkluzívabb termékei iránt. A vállalat 17,6 százalékkal 3,96 milliárd euróra növelte bevételét a december 31-éig tartó három hónapban, meghaladva a 3,69 milliárd eurós előrejelzést. S hogy ez minek köszönhető? A divatház vezetője szerint a luxusvásárlóknak, akik lojálisak.
Persze a luxusipar és a környezetvédelem közötti, egyre kibékíthetetlenebb ellentét az Hermèst sem kerülte el. Már tíz évvel ezelőtt nagy visszhangot keltett, hogy Jane Birkin arra kérte a vállalatot: mindaddig ne nevezze Birkin Crocónak a táskáit, míg a krokodilokon alkalmazott szörnyű eljárással jut hozzá az alapanyagokhoz. Két éve pedig a PETA állatvédő szervezet szegezte a divatháznak a kérdést: továbbra is úgy kezeli az egzotikus állatokat, mint élő, lélegző „szövetet”, vagy elkötelezi magát a természetvédelem mellett, és olyan alapanyagokat használ a jövőben, amelyekért nem kínoztak vagy öltek meg állatokat.