A történet középpontjában egy lemezbolt-tulajdonos állt, akit miután dob a barátnője, felidézi az öt legnehezebb szakítását, miközben a munkatársaival folyamatosan zenékről és egyéb popkulturális témákról beszélget. És ahogyan megpróbál rájönni, miként szúrta el az életét, a maga szerény eszközeivel az exét is igyekszik visszahódítani. A maga műfajában nagyjából tökéletes filmnek a remake-jét elkészíteni totál felesleges ötletnek tűnt, főleg mindössze húsz évvel a premierje után.
A jelenleg a Disney+ alá tartózó Hulu ezért inkább sorozatformában gondolkozott, és alaposan átírta az egész sztorit.
A mai kor divatja szerint természetesen a woke ideológia jegyében.
Ennek megfelelően a főszereplő nem egy fehér heteroszexuális férfi, hanem egy színes bőrű biszexuális nő, a korábbi változatban Jack Black által játszott túlpörgött munkatársa szintén nemet és bőrszínt váltott – és sajnálatosan a sziporkázó humorát is folyamatos zsörtölődésre cserélte –, a harmadik lemezbolti eladó, a regényben és a moziban is meglehetősen szerencsétlen, csetlő-botló figura pedig meleg lett.
Ami érdekes, hogy a változtatások többsége még a woke legnagyobb ellenzői számára sem igazán zavaró. Ugyanis amíg a könyv Londonban, a film Chicagóban, addig a széria New York szélsőliberális közegében játszódik, így kifejezetten szervesnek és valahol magával értetődőeknek hatnak a módosítások. És valamelyest izgalmasabbá is teszi, hogy ugyanazokat a problémákat és szituációkat így teljesen más kontextusban és nézőpontból ábrázolják. Szintén pozitívuma a sorozatnak, hogy csak lazán kapcsolódik az alapanyaghoz, nem ugyanazt a történetet nézhetjük meg újfent. A főszereplő például csak gyorsan elhadarja a legfájdalmasabb szakításait, a legutóbbi exe sem annyira hangsúlyos, alig-alig tűnik fel a részek többségében,