Az Anorának ugyanis éppen nem az a lényege, hogy a frigy érvénytelenítésére kirendelt orosz nehézfiúk milyen tökös vagy béna módon küzdenek meg a számtalan váratlan, többször extrémen komikus fordulatot tartalmazó feladattal. Hanem az a perspektíva, amelyből Baker a társadalom perifériáján élőket, köztük a szexmunkásokat is ábrázolja: egyszerű dolgozó emberekként, se nem felmentve, se nem elítélve őket. Hasonlóképpen közelít a némiképpen mégis ellenszenvesebbnek tűnő Vanya karakteréhez is. Benne egy szintén már sokat látott típus köszön vissza: azé az elkényeztetett gyereké, aki, ahogy mondani szokás, jó dolgában már azt sem tudja, mit csináljon, és aki a videójátékok meg a bulik fedezékébe bújva próbálja elérni, hogy a lehető legkésőbb kelljen felnőnie. És bár e két világ, ahogy a film is bizonyítja, csak a legritkább esetekben és nagyon kevés ideig érhet össze, egyvalami mégiscsak közös Anorában és Vanyában: azt hiszik, mert erre vannak a kor és a társadalom által kondicionálva, hogy az érzelmek, beleértve a családi szeretetet és a szerelmet is, kizárólag drága tárgyakban és a gyors felszíni kielégülésben mérhetők.
Mindezt a rendező ha nem is egyenletes minőségben, de nagyon érzékletesen, a vaskosságot ellentételező csodálatos képekkel megtűzdelve tárja elénk. Ebben óriási segítségére van a címszereplő Mikey Madison végig életszerű, mégis szinte mesebelien elemelkedő alakítása, de nem sokkal maradnak el mögötte a férfiak, még a csak egy-egy jelenetben felbukkanó mellékszereplők sem. És a végén, a nagy hajsza után azért csak felcsillan némi remény is, igaz, az sem teljesen úgy, mint ahogy várnánk.
(Anora. Amerikai vígjáték, 2024. Rendezte Sean Baker)