Mondhatnánk, hogy ez biztosan egyfajta traumafeldolgozás, ám a karaktere enyhén szólva sem éppen hétköznapi módon kezeli a gyászt. Lényegében egy fenyegető szörnyeteg jelenik meg a vásznon; korábban mindenesetre el sem tudtuk volna képzelni, hogy az őzikeszemű, a világ legszelídebb és legártalmatlanabb teremtésnek tűnő sztár egyszer majd a frászt hozza ránk. A barátnőjét megformáló Jessica Chastain nem kevésbé kiváló és drámai, meg sem érdemel a film két ilyen első osztályú alakítást.
Az Anyai ösztön egyébként a nemzetközileg szinte teljesen ismeretlen, azonos című belga–francia dráma-thriller remake-je, és ha megnézzük a 2018-as produkció előzetesét, akkor látszólag igen szolgai feldogozásról van szó:
az új verzió a helyszíneiben, beállításaiban, de még a karakterek külseje tekintetében is kísértetiesen hasonlít az elődjére.
És teljesen felesleges volt a sztorit a hatvanas évekbe átültetni, mert a rádióadások és beszélgetések révén beszűrődő aktuálpolitikai hangulat ugyan bír némi atmoszférateremtő jelleggel, más funkciója nincsen; a konfliktusok és a drámai események elkerülésében nem segítene például, ha a szereplők a modern technológia eszközeivel élhetnének.
Miként annak sincs jelentősége, hogy ez a változat az Egyesült Államokban játszódik; hasonló események bárhol, bármikor ugyanígy megtörténhettek volna az elmúlt száz évben, bár az amerikai kertvárosok a kissé képmutató, hamiskás álidilljükkel, a látszólag boldog felszín alatt megbújó titkaikkal és bűneikkel mindig izgalmas helyszínek.