Addig járt a Disney a szivárványos úton, amíg el nem botlott
Túltolták a progressziót a Disney-óriásnál, most már inkább megszabadultak attól a vezérigazgatótól, aki a mesefilmek őshazájából két év alatt veszteséges LMBTQ-propagandagyárat csinált.
A filmekben lopakodó ideológiai-érzékenyítés megnehezíti a szülők dolgát gyermekeik védelmében – véli Schittl-Zaymus Esztert, a CitizenGO magyarországi kampányfelelőse.
Úgy fest, hamarosan véget érhet a Disney LMBTQ-s érzékenyítése. A cég régi-új vezetője, Robert Iger szerint ugyanis káros a Disney-re nézve, ha ideológiai vitákba bocsátkozik és állást foglal ezekben a kérdésekben. Mint Iger egy interjúban fogalmazott:
a vállalatnak inkább a közönségére kell hallgatnia”.
Ahogy arról korábban mi is írtunk, november huszadikával távozott posztjáról Bob Chapek, a Disney vezérigazgatója – egészen pontosan kirúgták, és visszakönyörögték elődjét, a 21. századi Disney-Godzillát másfél évtizedes munkával létrehozó Robert Igert. Ahogy kollégánk fogalmazott: 2020 februárjában érkező Chapek két dolgot ért el a tartalomipari mamutvállalattal két és fél év alatt:
csúcsra járatta a polkorrekt, progresszív propagandát, és mintegy 40 százalékkal csökkentette a cég értékét.
A Disney neomarxista újrahuzagolásának ideológiai alapjait korántsem a woke-hullám idején rakták le. Mint azt az Unheard nevű brit hír- és kommentároldal szerzője, Geoff Shullenberger felidézte: a folyamat kezdete két „militáns neomarxistához” kötődik a chilei íróhoz, Ariel Dorfmanhez é s Armand Mattelart belga szociológushoz, akik bő ötven évvel ezelőtt a rövid életű baloldali Allende-kormányzat alatt a chilei amerikai kulturális befolyás visszaszorításából igyekeztek kivenni a részüket.
A Disney évek óta igyekszik érzékenyíteni a gyermekeket a különböző LMBTQ-életmódokra és identitásokra.
Brothers and Sisters, Greys’s Anatomy, Ugly Betty, Love, Victor, High School Musical: A musical, hogy csak párat említsünk az efféle témájú filmekből és sorozatokból – a rajzfilmeket később külön is taglaljuk majd. De tovább megyünk: egy éve még az is szerepelt a tervek között, hogy a szereplők 50 százaléka LMBTQ+ vagy más kisebbség legyen.
Történt ugyanis, hogy Floridában született egy olyan jogszabály, amely a Szülői jogok az oktatásban nevet viseli. A törvény hasonlatos a hazánkban nemrég elfogadott gyermekvédelmi passzushoz, ugyanis kifejezetten tiltja, hogy az alsó tagozatos gyermekek szexuális irányultsággal és gender-identitással foglalkozó oktatásban részesüljenek, de tartalmaz olyan rendelkezést is, miszerint
tilos az ideológiai oktatás az idősebb, de nem megfelelő korú diák részére is.
A Disney, amelynek ikonikus szórakoztatóközpontja éppen ebben az államban helyezkedik el, és amely évek óta érzékenyíti gyermekeinket különböző LMBTQ-karakterek szerepeltetésével, úgy tűnt, a törvény hatására hadat üzent mindenkinek, aki meg szeretné védeni gyermekét a nem kívánt tartalmaktól.
A vállalatóriás úgy fejezte ki a nemek és a szexualitás osztálytermi oktatását korlátozó intézkedés elleni nemtetszését, hogy turbófokozatra kapcsolt, ami az érzékenyítést illeti: „Vállalatként az a célunk, hogy ezt a törvényt a jogalkotó hatályon kívül helyezze vagy a bíróság megsemmisítse” – reagálta akkor Karey Burke, a Disney General Entertainment elnöke. Sőt, a Disney olyannyira elkötelezett volt a téma iránt, hogy korábban azt is bejelentette,
a vállalat a munkatársak gyerekeinek a pubertásblokkolóit is kész kifizetni.
Florida sem volt rest reagálni a gyermekeket célzó fenyegetésre: a republikánus többségű törvényhozás nem sokkal ezután jóváhagyta a Walt Disney Co. vállalat vidámparkjainak otthont adó terület különleges adókörzeti státuszát megszüntető törvényjavaslatot.
Ezt is ajánljuk a témában
Túltolták a progressziót a Disney-óriásnál, most már inkább megszabadultak attól a vezérigazgatótól, aki a mesefilmek őshazájából két év alatt veszteséges LMBTQ-propagandagyárat csinált.
A jelek szerint a kisgyermekes családok azonban elutasítják az LMBTQ-propagandával teletűzdelt animációs filmeket, nem hajlandók megnézni a moziban sem ezeket a meséket.
Emlékezetes, hogy tavaly nyáron egyértelmű üzenetet küldenek az amerikai gyermekes családok az LMBTQ-ideológiát erőltető filmstúdióknak. Akkor mutatták be ugyanis a Toy Story animációs film előzménytörténetét, amely az egyik főszereplő, Buzz Lightyear életét mutatja be.
A Lightyear hatalmas bukás volt a mozipénztáraknál.
A mintegy kétszázmillió dolláros költségvetésből készített animációs film bevétele három hét alatt alig tudott százmillió dollár fölé kúszni. Nem csoda, hiszen már a premier előtt kiderült, hogy az ikonikussá vált Toy Story univerzum is az LMBTQ-propaganda áldozatává vált.
A mesében ugyanis feltűnik egy leszbikus párkapcsolat is, amelynek a történet szempontjából semmi jelentősége nincs, az emberek emiatt természetes módon úgy érzik, hogy rájuk erőltetik ezt az ideológiát.
Ugyanígy járt 2023-ban a Hangya 3., amely a jó indulás után végül csalódást keltő végeredménnyel zárult. De A galaxis őrzői 3. sem tudta überelni a korábbi sikereit , közel sem lett a legnagyobb a franchise-ban. A kis hableány – színes bőrű verziója – még hajt a nullszaldóért, talán a másodlagos piacokon összejöhet még nekik. De A mumus sem érte el a várt sikereket, és a Strange World (Fura világ) is csúfosan megbukott.
A DiscussingFilm Twitter-bejegyzése szerint a Strange World és a Lightyear filmeken 152,4, illetve 106 millió dollárt veszített a Disney. A Lightyear vetítését számos, elsősorban arab országban tiltották be a leszbikus csók miatt.
Ezt is ajánljuk a témában
A bővített előzetes már két percnél is hosszabb lett, és bővebb betekintést enged a film atmoszférájába.
Lapunk megkereste Schittl-Zaymus Esztert, a CitizenGO magyarországi kampányfelelősét, aki elmondta:
a filmekben lopakodó módon megjelenő ideológiai-érzékenyítés megnehezíti a szülők dolgát gyermekeik védelmében.
„Példaként említhető a tavalyi karácsonyi szezonban bemutatott Fura világ című Disney-film, amely 12-es korhatár besorolással került a magyar mozikba. A CitizenGO egyik hazai célkitűzése ezzel kapcsolatban, hogy nemcsak a televízióban, hanem a mozikban is megfelelő korhatár- besorolást kapjanak a gyerekeket szexuális ideológiákkal befolyásoló filmek” – fogalmazott lapunknak.
Mint mondta: ezáltal lehetőség nyílna arra, hogy a szülők informált döntéseket hozzanak gyermekeik számára megfelelő tartalmak kiválasztásában a mozifilmek kapcsán is. Úgy tűnik tehát, vége lehet a woke-paradicsomnak, mégpedig a lehető legtermészetesebb módon: nagy, látványos pálfordulásra, mint például az Elon Musk által megszerzett Twitternél, persze nem lehet számítani: inkább csak „felmenő rendszerben” kopnak majd ki, szorulnak vissza a woke rajzfilmek.
Schittl-Zaymus Eszter szerint
szülőként fontos körültekintőnek és felkészültnek lennünk a gyermekeinket célzó LMBTQ-befolyásolással kapcsolatban.
„Aggasztónak tartom, hogy nem tekinthetjük biztonságos szórakozási lehetőségeknek a milliókhoz eljutó Disney-filmeket. A történetekkel való érzelmi azonosulás a gyerekek számára különösen erős, így velük az ideológiai üzenetek hatása is megnövekedhet. Ezért küzd a CitizenGO évek óta a Disney érzékenyítő törekvéseivel szemben” – szögezte le a szakember.
Ezt is ajánljuk a témában
Szó szerint.
Nyitókép: YouTube képernyőfotó