Jancsó Miklósról is szó esett az interjú során, akit Tarr Béla elmondása szerint nagyon respektált. A Torinói ló forgatásán ismerték meg egymást igazán. „Az volt az érzésem, hogy Milkós kicsit nehéz és nárcisztikus ember volt. Nem akart igazán megnyílni. De valamiért a Torinói ló nagyon tetszett neki, amin nagyon csodálkoztam. Korábban mindig azt mondta a vetítésekre, hogy jó, majd jövök, aztán baszott elmenni” – mesélte a rendező. „Később nagyon megszerettem Miklóst. Hiányzik is. Kifejezetten jó volt vele lenni” – tette hozzá.
Gulyás Márton felveti, hogy a rendező a paraszti kultúra utolsó maradékait csípte el néhány filmjében, mire Tarr felidézi, hogy egyszer leutaztak Gyulára és környékére Krasznahorkai Lászlóval. „Akkor értettem meg, miért baromira tehetséges Krasznahorkai.
Ott ültek ilyen szerencsétlen véglények, és ő képes volt kicsit megemelni őket”
”– jegyezte meg. „A szocializmus által megnyomorított emberek voltak. Akkor rájöttem, hogy ezt nem lehet így megfilmesíteni. Ezt nekem is végig kell járni. Akkor jártam be az Alföldet.” Egy másik történet szerint egy földúton sétáltak Medviggyel, és az úton ott állt egy „véglény”, akitől megkérdezték: hol vagyunk? Mire ő azt felelte: „moo-moo”. Később kiderült, hogy a Mongol-Magyar Barátság TSZ-nél jártak.
„Az az ember egy mezőgazdasági proletár volt. Semmi nem emlékeztetett már a hagyományos paraszti kultúrára. Ekkor megértettem, mit jelent az, hogy Alföld,
és megértettem, miért tudott győzni a Fidesz harmadszor is. Az az ember az agyát szétitta. Kész. Véglényekké válunk.
Először a méltóságodat tiporják el, aztán a fizikai állapotodra is rámegy” – magyarázta Tarr Béla, majd kifejtette nemtetszését a debreceni akkumulátorgyár tervei kapcsán is. Hozzáteszi: már nem izgatja magát a Fideszen, mert azt látja, hogy már erodálódik, és lassan vége lesz.
A rendezőt a hollywoodi filmek térnyeréséről és a filmesek profit termelési kényszeréről is kérdezte a műsorvezető. Tarr ennek kapcsán arról beszélt, hogy negyven évig élt a kommunizmusban, ahol a politika cenzúráját nyögték, most pedig a piac cenzúrája van. Úgy véli: mind a kettő rossz. Gulyás Márton felveti: sem a magyar állam, sem a magyar burzsoázia nem kereste meg Tarrt, hogy adjon pénzt, paripát, fegyvert, és a rendező csináljon egy jó kurzust.