Japán elvileg június 9-re dolgozta ki a drónos csomagszállítás és az önvezető teherautók kereskedelmi forgalomban történő használatára vonatkozó terveit. Előbbire kb. 2020-tól, utóbbira 2022-től kerülhet sor. Szükség is lesz rájuk, mert a vállalatok egyre komolyabb szállítási problémákkal küszködnek.
Az ország legnagyobb küldeményszállító cége, minden második csomag kikézbesítője, a Yamato Holdings figyelmeztette fogyasztóit, hogy munkaerőhiány miatt csökkenti a csomagok súlyát, és egyben emeli az árakat.
A kormány a big data és a mesterséges intelligencia orvosi diagnosztikai használatát ösztönző terven is dolgozik.
„Az élettartam növelése, a szállítás forradalmasítása, az ellátási lánc modernizálása, az infrastruktúra javítása és a pénzügyi technológiák használata a prioritás” – nyilatkozta egy meg nem nevezett kormányzati forrás a Reutersnek.
A pénzügyi technológiákban látják a jövőbeli növekedés egyik motorját, csakhogy nagyon le vannak maradva a fizetési, kölcsönzési, befektetési stb. folyamatokat átalakító infokom megoldásokat sikeresen adaptált amerikai és európai cégektől.
Egyes vállalatoknak enyhítenének a szabályozáson, hogy megkönnyítsék új technológiák tesztelését, amely sok esetben éppen a szigorú szabályozás miatt nehézkes.