Az új platformot 85 millió felhasználójuk tapasztalataira és visszajelzéseire építették, aminek köszönhetően könnyebb és gyorsabb egy-egy prezentáció elkészítése. Az alapkoncepció nem változott: az új termék a prezi jól ismert vizuális történetmesélésre épül, de sokkal egyszerűbben, gyorsabban és intuitívabban lehet vele prezentációkat készíteni. Ezt segíti a 100 előre telepített sablon is, amelyeket amúgy könnyen tovább lehet alakítani, hogy valóban személyes, de vizuálisan izgalmas előadások készüljenek.
A Prezi Next technológiája lehetővé teszi, hogy úgynevezett párbeszéd alapú előadásokat tartsunk. Ennek a lényege, hogy nem egy előre meghatározott útvonalon kell végigpörgetni egy-egy előadás diáit, hanem a felmerülő kérdéseknek megfelelően arra a részre ugorhatunk, amiről éppen szó van. Azaz, az előadók mindig arról beszélhetnek, ami a hallgatóságukat érdekli – legyenek egy céges belső prezentáción, vagy egy sales előadáson.
A beépített analytics-nek köszönhetően a Prezi Next az egyetlen olyan prezentációs platform, amelyik az előadások után is segíti az előadókat. Az elküldött prezentációról ugyanis real-time adatokon keresztül láthatjuk, hogy melyik része volt a legérdekesebb az előadásnak, melyik részen töltötték a legtöbb időt az olvasók, így tudhatjuk, hogy mi érdekelte őket igazán. Ez a lehetőség korábban csak a csoportos felhasználóknak volt elérhető.
Az idei TED konferencia egyik kiemelt előadója volt Robert Sapolsky kutató, aki „VISELKEDÉS: az emberi biológia legjobb és legrosszabb oldala” címmel tartott előadást. Azonban a kutató nem a színpadon, hanem a Prezi San Francisco-i irodájából adott elő, a cég kísérleti fejlesztésével, a Prezi AR-ral. Robert a körülötte lévő térre építette fel a prezentáció vizuális részét, így a közönségnek nem kellett választania, hogy őt vagy az előadását követik-e? A kiterjesztett valóság használatának köszönhetően az előadó és közönsége között sokkal mélyebb, intimebb kapcsolat alakulhat ki, így a bonyolultabb témákat is könnyebb értetővé tenni.