A Mathias Corvinus Collegium diákjai által fejlesztett online stratégiai játék lényege, hogy Zrínyi Miklós szerepébe bújva kell levezényelni a téli hadjáratot. A játék során a versenyző döntheti el, hogy seregeivel melyik várat támadja meg és mennyi adót szed be, amellyel később gazdálkodni kíván. Továbbá arról is ő dönthet, hogy a pénzbevétel hány százalékát fordítja katonák ellátmányozására, valamint követküldésre, amivel támogatókat szerezhetnek az adott hadjáratokhoz. A tizenöt körös, tesztkérdéseken és stratégiai döntések meghozatalán alapuló versenyben a diákok pontokat kapnak az egyes hadjáratok után. A verseny állását a játék felületén követhetik nyomon, valamint a fenti kérdésekben hozott döntéseikről grafikon is tájékoztatja őket. A játék győztese az, aki a legtöbb pontot gyűjti a téli hadjárat során.
A középiskolásoknak egyénileg kellett helytállniuk a versenyen. A versenyzőknek az online forduló keretében január 25. és február 15. között az interneten elérhető szimulációs játékot kellett megoldaniuk, valamint öt, Zrínyi Miklós életével és munkásságával kapcsolatos kifejtős kérdésből kiindulva kellett rövid esszéket írniuk, és azokat február 19-ig elküldeniük.
A legjobb tíz középiskolás jutott tovább az online fordulóból a március 25–26-án, Budapesten megrendezett döntőbe. Míg az első napon vetélkedők zajlottak, a döntő második napján a diákok egy szabadon választott témát prezentáltak. Az előadásokban a Zrínyi család valamely tagjának egy vagy több jelentős cselekedetét, illetve azok magyar történelemre gyakorolt hatását kellett bemutatniuk. A diákok teljesítményét egy háromtagú – Pálffy Géza (történész, az MTA doktora), Rácz Árpád (a Rubicon történelmi folyóirat főszerkesztője), Száray Miklós (középiskolai tanár, számos tankönyv szerzője) –, szakértőkből álló zsűri értékelte.