2021, Magyarország, egy bugyuta vetélkedő felvétele. Megjelenik a műsorvezető és a butácska asszisztense, majd rövid felkonferálás után megjelenik egy híres énekesnő, aki ma játszani fog. De a műsort megszakítják, hogy levetítsék egy merőben új eljárás, a Tiszta Szem propagandafilmjét a híradó keretein belül. A szünet után kiderül, hogy egy túszdrámába csöppentünk, hiszen az énekesnő és férje is azért jött ma, hogy megakadályozza, hogy az emberek higgyenek a kormánypropagandának. Követeléseiket némi meggyőzés árán levetítik a tévében, és belekeverik az egészbe Áront (Hajduk Károly), akinek a változásait a későbbiekben végig követhetjük.
Boross Martin-Thury Gábor: EMLÉKEK KLINIKÁJA - rövid from Stereo Akt on Vimeo.
Tér és Illúzió
Nagyon erős felütéssel kezd a darab. A tér rendezésnek és a színészeknek köszönhetően a néző tényleg egy TV show nézőterén érzi magát: az asszisztens (Julia Jakubowska) mászkál a nézőtéren és rendezkedik, miközben egy hang utasításokat osztogat a műsorvezetőnek (Terhes Sándor) aki készül felkonferálni a műsort. Mi, a nézők egy hat részre osztott körbe rendezett tribünön ülünk, sőt, a mai játékos, a híres és kedves énekesnő (Hay Anna), férje (Ördög Tamás) is a közönség soraiban üldögél. Van zene, fények, négy nagy tévén a műsor nyitánya fut, az énekesnő még elő is ad egy dalt, amelynek végén automatikusan tapsolnék, ha nem kapcsolnék gyorsan, hogy nem ezért jöttem. A műsorvezető kellemesen elbeszélget a játékossal, terhességéről és a további terveiről, majd elindul a játék. Van táncoktatós kihívás, butuska kérdések, a poénokon kínosan nevet mindenki. Tényleg annyira buta sémára hozták létre a játékot (felelsz, vagy mersz) hogy szemernyi kétségem sincs, hogy valamelyik adó le fog csapni az ötletre – tehát minden adott ahhoz, hogy tényleg úgy érezzük, hogy valami borzasztó állami szombat esti szórakoztató műsor részesei vagyunk, aminek Kóos János is sírva könyörögne a receptéért.
Ebbe a szombati esti idillbe zavar be, ahogyan a férj és a feleség is hirtelen megváltozik a „véletlen megtalált” fegyver és a kormánypropaganda levetítésének hatására, és kibontakozik a szemünk láttára egy erőszakos túszdráma. Üvöltéssel, lövésekkel, rángatással, sírással, amibe belekeveredik a történet főszereplője Áron, a néző, akit megölnek, ha nem engedik, hogy élő műsorban elmondják a mondanivalójukat, és lejátsszanak egy hangot, ami megakadályozza a Tiszta Szem sikeres alkalmazását. Nézőként szorongsz, összerándulsz a lövésektől, így nem csak térrel való játék hatására, hanem érzelmileg és testileg is bevonnak a darabba, tökéletes illúziót teremtve ezzel.