Megőrizte piacait, és néhány százalékkal növelte árbevételét tavaly a borait elsősorban külföldön értékesítő bonyhádi székhelyű Danubiana Kft, közölte a társaság ügyvezető igazgatója az MTI-vel. A német tulajdonú cég nettó árbevétele az előző évben 12,8 millió euró volt, mondta Schmidt Győző. A bonyhádi és gyöngyösi telephelyen működő társaság tavaly az előző évihez hasonló mennyiségű, 140 ezer hektoliter bort értékesített.
A Danubiana 90 százalékban Angliában, Németországban és a skandináv országokban van jelen elsősorban fehér - többek közt chardonnay, zöld veltelini, királyleányka, muskotályok - borokkal, amelyeket kereskedelmi láncok forgalmaznak. A hazai forgalom 10 százalék körül van. A cégvezető szerint 2016-ban az angol piacon sikerült erősíteni a jelenlétet egy pinot noirral, a finn piacra pedig egy cuvéevel jutott be a kft.