MIT-s MI-kutatók a 3D világot vizualizáló, azzal interakcióba lépő gépilátás-rendszert fejlesztenek.
„Mélységben látnak, modelleznek tárgyakat, és nemcsak felismerik, hogy ez meg az a mintázat kutya, szék, asztal stb. Izgalmas és fontos trend a tanulásalapú gépi látásban, hogy a rendszerek nemcsak tesznek-vesznek a képekkel, hanem 3D tárgyakkal is interakciókat folytatnak” – magyarázza Josh Tenenbaum, az MIT CSAIL Agy- és Kognitív Tudományok Tanszékének Professzora.
Tenenbaum és munkatársai népszerű gépitanulás-technikával tették lehetővé, hogy a számítógép példák alapján megismerje a 3D tér jellegzetességeit. Az elsajátítottakat hasznosítva élethű és fizikailag hiteles új tárgyakat képes generálni.
A kutató szerint a 3D érzékelés kulcsfontosságú a fizikai világgal kapcsolatba kerülő robotok, például önvezető autók fejlesztésénél. A való világ megismerése nélkül nem fejlődik az MI. Megismerni pedig csak interakciók során keresztül lehet, nem elég megtanulni a pixeleket.