A vásárlók kedvencei a tokaji, a szekszárdi vörös, illetve a villányi borok, amelyek már november közepétől igen keresettek. Az év végi vásárlási szokások változásai közül az Auchan azt emelte ki, hogy míg korábban csak az újév köszöntéséhez választottak pezsgőt a vevők, addig az idén ez az ital már egyre több karácsonyi asztalon is helyet kapott. A dekorációs termékek között a legnépszerűbbek a papírtrombiták, a szerpentinek, a konfetti ágyúk és a lufik, emellett az áruházlánc eldobható tányér-, illetve pohárválasztékkal is készült, jelezte az Auchan.
Tesco: A gyerekpezsgő 60 százaléka év végén fogy el
A Tesco-Global Áruházak Zrt. tájékoztatása szerint decemberben a pezsgők forgalma hatszorosára, a virsliké tizenötszörösére, a lencséé nyolcszorosára nő üzleteikben. Pezsgőből az ünnepi időszakban értékesítik az éves forgalom 40 százalékát. Az áruházlánc is azt tapasztalja, hogy a vásárlók egyre inkább a minőségi termékeket választják, a legkeresettebbek a hazai pezsgők. Az alkoholmentes gyerekpezsgőből az éves forgalom 60 százalékát adják el szilveszter előtt.
Az áruházakban kapható 90-féle virsliből várhatóan több mint 500 tonnát ad el a Tesco, a decemberi forgalom 55-60 százalékát a két ünnep között értékesítik. A vásárlók egyre inkább a közép- és felsőkategóriás virsliket keresik, a legnépszerűbbek a frankfurti- és juhbeles baromfivirslik, de folyamatosan nő a kereslet a sertésvirslik iránt is. A majonéz, mustár, ketchup és torma forgalma több mint háromszorosára nő, a pékáruk forgalma 30 százalékkal ugrik meg szilveszter előtt, leginkább fehér kenyér, zsemle és sajtos stangli kerül ilyenkor a bevásárlókosarakba, közölte a Tesco.
Lidl: Kiugró növekedésre számítanak