Megtette első útját a jövő repülő robottaxija

2016. november 24. 14:30

Túl van első próbarepülésén a jövő első teljesen autonóm robottaxija. Még távolról sem tökéletes, de ha korrigálják a hibákat, több területen alkalmazhatják a Légi Öszvérről Kormoránra átnevezett járművet.

2016. november 24. 14:30

Az Urban Aeronautics kilenc éve állt elő a repülő robottaxi ötletével, a pilóta és a személyzet épségének kockáztatása nélkül terveztek rajta csatatérről kimenteni személyeket. Akkoriban azt gondolták, hogy elvileg kivitelezhető, gyakorlatilag viszont még nem.

Most már a gyakorlatban is, a vezető nélküli Air Mule ugyanis januárban megtette nagyon rövid első repülését. Az Urban Aeronautics november elején bejelentette, hogy az Air Mule-t Kormoránra (Cormorant) nevezték át, és előre megtervezett teljesen autonóm kétperces repülésről is beszámolt.

Akadtak azért gondok: a repülésirányító rendszer túl korai landolásról döntött. Döntését a kezelőrendszer ellenőrizte. A döntéshozáshoz szükséges információkat szenzorok sokasága szolgáltatta. Ezeket az érzékelőket ugyan más vezető nélküli légi járművek is használják, a Kormoránt egyedi tervezése különbözteti meg tőlük: a rotorok a robottaxi belsejében találhatók.

Egyelőre bőven akad javítani- és tökéletesíteni való, de ha sikerül, városokban veszély nélkül repdeső robot lesz a végeredmény.
 

Összesen 6 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
avmanster
2016. december 27. 21:36
akárhogy terveznek át egy helikoptert designosabbra, attól az még egy helikopter marad. még ha a karbantartási költséget le is tudják szorítani ügyes mérnökök, a repülés költsége helikopteres szinten marad. a közelmúlt politikai trollkodása ne tévesszen meg senkit. egy Budapest-Nyíregyháza helikopterezés költsége nem lesz 1,5 millió forint, de 2-3 százezer lesz. ezért nem lehet az autózás valódi alternatívája egy ilyen vagy még ennél is szebb majdnem autó kinézetű helikopter. a valódi alternatíva az autogyro. annak üzemanyagköltsége egy autós út 1,2-1,5 szorosa. a karbantartási költség sem annyira magas. helyből felszállni azonban nem fog.
békalepcse
2016. november 25. 11:57
Valódi alternatíva a magasan vezetett mikrovsúti rendszer lenne, a mai autózás tizedéért.
Akitlosz
2016. november 24. 20:30
"a pilóta és a személyzet épségének kockáztatása nélkül terveztek rajta csatatérről kimenteni személyeket." És hogyan pakolja be a gép személyzet nélkül a sebesülteket saját magába?
Akitlosz
2016. november 24. 20:29
"de ha sikerül, városokban veszély nélkül repdeső robot lesz a végeredmény." És hova száll le? Semmilyen infrastruktúra nem létezik a városokban az ilyen tömeges, városon belüli légi közlekedéshez.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!