Új logót kap a Google, íme a megújulás!

A logófrissítés nem csupán esztétikai lépés, komoly gazdasági jelentőséggel bír.

Európai szintre érkezett meg a szekszárdi borvidék arculata, legalábbis ifj. Heimann Zoltán szerint ezért volt szükség arra, hogy lecseréljék a borvidék eddig használt szarkofágos logóját egy újra, amelyből úgy tűnik, dombkontúrok és egy korona lesz kivehető.
A szekszárdi borvidék pályázat keretében választotta ki új arculatát. A friss és modern, de a hagyományokat is tiszteletben tartó terv nyertesét a borvidék képviselői és a pályázatot lebonyolító ArtHungry.com által felkért zsűri közösen választották ki.
A tervezők 2016. október 10-28. között dolgozhattak az elképzeléseiken, majd azokat feltöltötték az ArtHungry.com oldalára. Ezek közül a tervek közül választotta ki a zsűri, hogy kié legyen a nyertes pályamű, illetve ezzel párhuzamosan, sőt egészen november 20. (vasárnap) éjfélig a közönség is szavazhatott a kedvencére.
A zsűri tagjai Auth Attila, a Magyar Képzőművészeti Egyetem adjunktusa, Laki Eszter tervezőgrafikus, Tábori-Simon José, az ArtHungry.com művészeti vezetője – a Heimann-címkék tervezője –, valamint Eszterbauer János borász, a Szekszárdi Borászok Céhének elnöke, ifj. Heimann Zoltán és ifj. Vida Péter borászok voltak. November 21-én került sor a nyertes és a közönségdíjas kihirdetésére, a díjak átadására a Hygge rendezvényhelyszínen tartott zártkörű eseményen, ahol a Szekszárdi borvidék borait is kóstolhatták a meghívottak. A győztes pályamunka nyertesei Lakosi Krisztián és Nagy Dániel lettek, akik a borvidékkel közösen dolgoznak tovább az új arculaton.
Ifj. Heimann Zoltán szerint ezért volt fontos a borvidék számára ez a pályázat: „A Szekszárdi borvidék kommunikációjának egyik alapköve ez az új arculat. Kerestük a jó felismerhetőséget, az időtállóságot, a letisztultságot (...). A további felelősségünk és feladatunk az, hogy erre az arculatra építkezzünk: már készül a borvidéki térképünk, szeretnénk még ismertebbé tenni a szekszárdi palackba töltött három borunkat, a szekszárdi bikavért, kadarkát és kékfrankost. A cél az, hogy a boraink minőségét és kommunikációját is európai szinten mérjük” – fogalmazott a borász.
Mint arra a Borászportál hiánypótló módon felhívja a figyelmet: a korona alatt hullámzó vonalak természetesen a dombokat és a szőlősorokat szimbolizálják.
A Borászportál ír arról is, hogy az új logó passzol az egységes szekszárdi palackhoz is, a korona motívum ugyanis azon is megtalálható. Így néz a palack koronája: