Világméretű összeomlás: akadoznak a Meta alkalmazásai
Sok felhasználót érint a probléma: nem működik a Facebook, az Instagram és a Threads sem.
Az előző évekhez hasonlóan az idei első negyedévben is komoly, 18 százalékos növekedést produkált az online kiskereskedelem.
Elkészült a GKI Digital, az Árukereső.hu és az Online Kiskereskedelmi Index kutatás-sorozatának 2016-os harmadik felmérése. A számok bíztatóak: 2015 első félévével összevetve, 18 százalékkal nőtt a magyar online kiskereskedelem, megközelítve a 131 milliárd forintos forgalmat.
A második negyedév legnagyobb bevételét, közel 11 milliárd forintot, 2015 azonos időszakához képest 46 százalékos bővülést a szórakoztató elektronika generálta. A növekedésben komoly szerepet játszott a foci EB. Átlagosan 11,2 ezer forintért (tavaly 10 ezerért) vásároltak műszaki cikkeket, a nyár slágertermékeit. A növekedés az olimpia és az iskolakezdés miatt várhatóan folytatódik.
A vásárlásokat az EB körüli marketing-felhajtás is ösztönözte, ráadásul a kereskedők egyre átgondoltabb, előre kidolgozott terv szellemében folytatják marketingtevékenységüket. A stratégiákat azonban még mindig a kampány-szemléletű tervezés határozza meg.
A hazai webáruházak átlagosan négyfajta marketingeszközzel élnek: ár-összehasonlító oldalakkal, keresőoptimalizálással, Google-, valamint Facebook-hirdetésekkel. Egy év alatt a Facebook körül változott legnagyobbat a hazai online kereskedővilág: az érintettek 78 százaléka használja már a közösségi médiumot. A platform közben új vásárlásösztönző megoldásokat (képpont-követés, Instagram-hirdetések stb.) is bevezetett.
Az elérhető kedvezmények szintén növekedtek, mértékük megkétszereződött. A meghirdetett leárazások átlagosan 12 százalékos kedvezményt jelentenek.
A marketingtevékenység növekedése azt eredményezte, hogy száz látogatásból két, pontosabban 2,1 vásárlás lesz. Ez az úgynevezett konverziós mutató, amely persze több tényezőtől, például a marketingeszközöktől és a termékek körétől is jelentős mértékben függ. Míg a vezető számítástechnika 2,6, addig az otthon/kert online áruházai csupán 1,4 százalékot produkáltak.