Ha az Apple tartani akarja magát „gondolkodj másként” mottójához, talán meg kellene próbálnia, hogy ne a változatosság kedvéért álljon elő új telefonnal, a legnagyobb innováció pedig az lenne, ha semmit nem csinálnának helyette – üzente Bill Maher, az HBO pénteki (szeptember 23.) talk-showjának házigazdája az iPhone-gyártónak. A vásárlóknak pedig azt tanácsolta, hogy kétszer is gondolják meg, mielőtt felesleges újításokra költenék dollárjaikat.
„Egyedül a részvényeseknek van szüksége arra, hogy a fogyasztók új telefont vegyenek. De csak azért ne álljanak sorba, hogy az Apple-részvények a befektetői óhajok szerint emelkedjenek” – mondta.
Az új iPhone szeptember 7-i bemutatóján megtudtuk, hogy az Apple eltüntette a fejhallgató-bemenetet, jobb a kamera és tartósabb az akkumulátor. A változások nem túl jelentősek, ahogy Mike Murphy is megírta: „nincs semmi eget rengető, de semmi különösen szörnyű sincs az iPhone 7-ben.”
Maher szerint az Apple sorozatos új termékkibocsátása a korporatív Amerika növekedés iránti egészségtelen rögeszméjének jele.
„Menet közben valahol bevettük az elmebajos ötletet, hogy mindennek, de különösen az eladási mutatóknak nagyobbnak kell lenniük” – elmélkedett, majd kifejtette, hogy a jobb üzleti teljesítmény folyamatos hajszolása cégek erkölcstelen viselkedéséhez vezet.
„A még az irdatlan gazdagokra is érvényes növekedés, végtelen növekedés miatti nyomás hajszolja bűnbe, vásárlóik átveréséhez és megtévesztéséhez őket” – tette hozzá.
Maher a fogyasztók figyelmét is felhívta, hogy vegyék észre a manipulációt és ne vásároljanak olyan termékeket, amelyekre nincs szükségük.
„Tanítsa már meg valaki az amerikaiaknak, hogy nem kell évente valami újat vagy jobbat vennünk” – jelentette ki.