Még a Telex (!) videójában is többen vannak mellettem, mint ellenem!
A közösségemet meg fogom védeni!
Egy kínai fejlesztésű exoskeleton kesztyűvel fizikálisabb, átélhetőbb a VR.
Akármennyire élvezzük a virtuális valóságot, ottani tárgyakhoz csak a kezünket tudjuk használni, és sokszor sürgősen kell is. Ha minden jól megy, a hamarosan érkező holland Manus VR-kesztyű lesz a kezünket a kontroller alól felszabadító eszköz, bár a visszacsatolást illetően, csak a tapintást kezeli, azaz virtuális tárgyak nem-fizikai tulajdonságait változatlanul nem érezzük. Itt jön képbe a Dexmo mechanikus exoskeleton (testváz) kesztyűje 11 szabadságfokával. Bővülnek a lehetőségek, például megszorongathatjuk a VR-környezet gumikacsáját. A kesztyű nagy előnye, hogy pihekönnyű és viszonylag hosszú ideig működik vezeték nélkül.
A kínai Dexta Robotics két év alatt több mint húsz prototípus után jutott el a mostani változatig. Sajnos egy ideig még várhatunk rá, mert piacra dobása előtt szoftverfejlesztőket és VR/MR (mixed reality, kevert valóság) piaci vezetőket is keresnek, hogy az eszköz minden előnyét kiaknázzák. Egyébként játékra, oktatási, orvosi és tréningalkalmazásokra szánják.
„A Dexmo értékesítése teljesen más, mint a fogyasztói elektronikai termékeké, mert a dobozból kivéve még nem használhatjuk. Néhány tényleg lenyűgöző tartalom kell, hogy a felhasználó felfogja, mekkora változást jelent” – nyilatkozta Aler Gu ügyvezető igazgató.
Sok mást nem is tudunk a kesztyűről – se ár, se megjelenési dátum. De most, hogy a Valve a HTC Vive követőrendszerét külső perifériák számára is megnyitotta, a futurista kesztyűnek köszönhetően valószínűleg még fantasztikusabb lesz a VR. Egy szép napon pedig úgy fogunk visszaemlékezni, hogy csak kontrollerekkel milyen gyatra is volt.