Kisregény kategóriában Nnedi Okorafor Binti című sci-fije műve nyert, ami egy űrben még sosem járt afrikai törzs egyik tagjáról, egy lányról szól, aki elsőként törzséből felvételt nyer az Oomza űregyetemre. Útközben oda azonban elég komoly gond adódik. A kisregényt mi is nagyon szerettük: „Rendkívül jól megírt történet a Binti, rövid terjedelme ellenére sokat tud felvillantani a világból úgy, hogy közben egyáltalán nem árul el róla mindent. (…) Nnedi Okorafor prózája nagyon gördülékeny és friss, a felépített világ pedig ötletgazdag és klisémentes.”
Idén a Puppies-jelölések ellenére a legtöbb kategóriában osztottak díjat
A jelölési folyamatot idén is a konzervatív Sad/Rabid Puppies lobbicsoportok kampánya kísérte: immár harmadik éve szervezett kampánnyal, általuk előre ajánlott művek listáinak összeállításával buzdították támogatóikat a jelölésre. Jemisin és Okorafor könyveit ők például nem ajánlották egyébként. Az elmúlt években több kategóriában is a „No Award” opció győzelemre juttatásával reagált a közösség a díj meghackelésére, idén ez csak két kategóriában volt így, de általában az a mű nyert, amit egyik csoport sem jelölt. Már ha volt ilyen. Ha nem, akkor vagy nem osztottak inkább díjat, vagy olyan mű/szerző nyert, aki egyébként talán a Puppies-csoportok jelölése nélkül is odaérhetett volna.
A rövid regények (novellette) között a Folding Beijing lett a legjobb a kínai Hao Jingfangtól, aki a Sad Puppies idén egyébként sokkal engedékenyebb listáján is fent volt. A novella (short story) kategóriában győző Cat Pictures Please Naomi Kritzertől egyik csoport listáján sem volt fent – ebben a kategóriában indult a Rabid Puppies által poénból jelölt pornó-paródia is (lásd az iménti linket). A négy nagyobb irodalmi díjat tehát nő kapta idén. Nem osztottak viszont díjat a legjobb kapcsolódó munkáért (kvázi non-fiction), ahol csak Puppies-jelöltek voltak. Díjat kapott viszont Neil Gaiman a Sandmanért képregény-kategóriában; a legjobb film pedig a Mentőexpedíció lett, amit ugye abból A marsiból adaptáltak, melynek szerzője, Andy Weir egyébként megkapta a legjobb friss szerzőnek járó John W. Campbell-díjat.
A legjobb sorozatrész a Jessica Jones egyik része lett; a legjobb szerkesztők Ellen Datlow és Sheila E. Gilbert; a legjobb művész Abigail Larson; a legjobb magazin az Uncanny Magazine; a legjobb fanzin a File770, amelynek szerkesztője, Mike Glyer kapta a legjobb rajongói író díját is; míg a legjobb rajongói művész Steve Stiles lett. A „legjobb fancast” kategóriában nem osztottak díjat. Összességében úgy tűnik, hogy ha volt legalább egy olyan mű, amit nem a Sad/Rabid Puppies jelölt, akkor az nyerte a kategóriáját – ez pedig idén is azt jelzi, hogy a WorldCon résztvevői elutasítják a két csoport immár sokadik éve tartó kampányát.