3D mozi szemüveg nélkül

2016. augusztus 01. 14:30

A 3D moziélmény legfőbb buktatóját, a kényelmetlen szemüveget iktatja ki a Cinema 3D kijelző.

2016. augusztus 01. 14:30

Új Cinema 3D kijelzővel, speciálisan elrendezett lencsék és tükrök eredményeként a közönség a kellemetlen szemüveg nélkül is nézhet moziban, a mozi bármelyik székéből 3D filmeket. A prototípus az MIT Számítástudomány és Mesterséges Intelligencia Lab (CSAIL) és az izraeli Weizmann Tudományos Intézet közös fejlesztése.

Szemüveg nélkül eddig is lehetett 3D filmeket nézni, viszont túl sok a korlát: csak speciális látószögből jön be a hatás, moziban és nagyobb terekben nem praktikus. A teljes szöget lefedő új projektorok fejlesztése szintén megoldás, az eddigiek azonban alacsonyabb képfelbontást eredményeztek.

A Cinema 3D lényege a székek szélessége által korlátozott szögek, azaz a nézők csak nagyon kis szögben tudják mozgatni a fejüket, ami elegendő arra, hogy több és nagyobb szögekben jelenítsen meg képeket, a lencsék és tükrök pedig gondoskodnak, hogy a képek minden székhez eljussanak.

A rendszer egyelőre sajnos túl drága és nem is praktikus.

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 2 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
még fokozza
2016. augusztus 02. 22:37
A fénysebesség az a rendszersebesség, amellyel az általunk valóságosnak vélt világot szimulálják. Csak azért vetettem ide, mert eddig egy tudós sem tudott magyarázatot adni, miért annyi amennyi.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!