Az Obama–Biden–Harris külpolitika egy személyiségzavaros külpolitika
Soha nem tudni, hogy aki a vonalon van Washingtonból, az most Dr. Jeckyl vagy Mr. Hyde.
Felhasználók helyalapú információiból következtet foglalkoztatási és fogyasztási trendekre a kínai keresőóriás.
Helyalapú posztok milliárdjait összegzi Big Data Laboratóriumában a kínai keresőóriás Baidu. A kereskedelmi és ipari zónák körüli mozgásokból kiindulva készítenek foglalkoztatási és fogyasztási indexeket.
A labor Kína többezer hivatalát, kereskedelmi központját, ipari zónáját címkézi fel, majd nyomon követi, hogy hányan látogatták meg ezeket a helyeket. A 2014 és 2016 júniusa közötti adatokból például dugába dőlt üzleti vállalkozásokra és startup sikerekre derült fény.
A Baidu foglalkoztatási indexe kimutatta, hogy a gyártószektorban 2014 óta 10 százalékkal csökkent, a technológiaiparban viszont nőtt a foglalkoztatottság. A fogyasztói aktivitásról szintén készítettek hasonló indexet.
A cég előrejelzést végzett az Apple második negyedéves kínai bevételeiről. Az alapot az Apple Store-okba irányuló mozgások adták, azokból következtettek 20 százalékos bevétel-csökkenésre.
„Ismereteink szerint mi mérjük először ilyen széles skálán bigdata-módszerekkel és tér-időbeli adatokkal a világ második legnagyobb gazdaságát” – írta a Baidu egy közleményben.