Ezt nem láttuk jönni: egy friss nemzetközi felmérés szerint a diákok egyre kevésbé tudják használni a számítógépet (!)
A magyar nebulók ugyanakkor jóval az EU-s átlag fölött teljesítenek. Csehország pedig szárnyal. Francesca Rivafinoli szemlecikke.
A 3DTech az Iskolákban program és a most létrejött hármas összefogás célja, hogy 3 éven belül minden magyarországi iskolában legyen 3D nyomtató, amely használata hatékonyan segíti a diákok fejlődését és az oktatás mindennapjainak részét képezi.
A kisvárdai Szent László Katolikus Középiskolában 2016 elején alakítottak ki 3D alkotóközpontot. A 3D nyomtatás hazai fejlődésében úttörő szerepet játszó FreeDee Printing Solutions közreműködésével kialakított maker-térre készültek az intézmény oktatói: a FreeDee 3D Akadémiáján sajátították el a technológiát, és négy MakerBot printerrel vágtak bele az oktatási projektbe. Felismerték a háromdimenziós tárgyalkotásban rejlő hatalmas potenciált, hogy a 3DP egy évtizeden belül átalakítja a világot, és erre a világra a jövő generációinak mihamarabb fel kell készülni.
A kisvárdai gimnázium példáját ma már több iskola követi. A FreeDee által meghirdetett 3DTech az Iskolákban projekt keretében februárban tizenegy, tegnap pedig a projektben közreműködő CraftUnique jóvoltából további 10 3D nyomtató jutott el oktatási intézményekbe. Így még több valós, hazai példa fogja alátámasztani a programban rejlő lehetőségeket.
A nyomtatók átadását megelőzően sajtótájékoztatón jelentették be, hogy az alapító FreeDeehez csatlakozott a 3D nyomtatás két másik fontos magyar szereplője, a CraftBot 3D nyomtató és CraftWare program díjnyertes magyar fejlesztője és gyártója, a CraftUnique és a világszerte használt 3D modellező szoftver magyar készítője, a Leopoly.
A 3DTech az Iskolákban program további szponzorokat keres az iskolák számára a program gyakorlati megvalósításához, az eszközök mind szélesebb körben elérhetővé tételéhez, a technológia eljuttatásához az összes hazai oktatási intézménybe.